احتمال ممنوعیت مبادله بیت‌کوین و ارزهای مجازی در چین

رسانه‌های چینی از برنامه دولت این کشور برای ممنوعیت مبادله ارزهای مجازی نظیر بیت‌کوین در این کشور خبر دادند.

عصر بانک؛به گزارش راشاتودی، رسانه‌های چینی گزارش دادند پکن در حال برنامه‌ریزی برای ممنوع کردن عرضه و مبادله ارزهای مجازی نظیر بیت‌کویت در بازار داخلی این کشور است. هفته گذشته چین عرضه اولیه ارز مجازی را لغو کرد.

 

بلومبرگ اعلام کرد: در صورت ممنوع شدن خریدوفروش بیت‌کوین، مبادله این ارز در بازار رسمی چین ممنوع خواهد بود و کارگزاران بازار آزاد شامل این ممنوعیت نخواهند بود.

 

تاکنون بانک مرکزی چین نسبت به این گزارشات عکس‌العملی نشان نداده است.

 

ژو شوجی یکی از کارشناسان موسسه FBG پکن گفت: در صورت قطعی شدن این قانون به طور قطع حجم مبادلات ارزهای مجازی در چین کاهش خواهد یافت. اگرچه دارندگان قدیمی ارزهای مجازی به مبادلات خود ادامه خواهند داد اما این مسئله ریسک ورود کاربران جدید به این بازار را به شدت افزایش می‌دهد. این قانون به‌طورحتم توسعه مبادلات ارزهای مجازی در چین را کاهش خواهد داد.

 

حجم مبادلات ارزهای مجازی در جهان 150 میلیارد دلار سالانه تخمین زده می‌شود. در پی انتشار این خبر ارزش بیت کوین یک درصد کاهش یافت و به 4157 دلار رسید. اتریوم نیز به عنوان اصلی‌ترین رقیب بیت‌کویت در بازار در قیمت 228 دلار ثابت ماند.

 

شون هونگ‌یان مدیر موسسه تحقیقات مالی سانینگ معتقد است فهمیدن علت این تصمیم دولت چین خیلی سخت نیست؛ چراکه خود ارزهای مجازی تهدیدی محسوب نمی‌شوند اما رفتارهای غیرقانونی که با استفاده از این ارزها می‌شود، مشکل اصلی ممنوعیت مبادله آنها در چین است.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.