شیوه زندگی و اطلاعات پرداخت مشتریان ؛دو منبع دست نخورده

مدل پیشگویانه برای بازاریابی بانکها مدتهاست که وجود دارد اما نکته جدید افزایش تمرکز روی استفاده از اطلاعات برای پیش بینی دقیق تر نیازهای آتی مشتری است.

به گزارش گروه تحقیق و توسعه عصر بانک؛قبلا ً تصور براین بود که داده های کلان، چشم انداز قدرتمند و وسیعی برای بانک ها فراهم می کنند اما بسیاری از موسسات مالی هنوز هم نتوانسته اند خود را  با داده های کلانشان تطبیق دهند زیرا اطلاعات موجود بسیار وسیع است. اما بر طبق اطلاعات شرکت مشاوره ای FIS ، اطلاعات پرداخت بعنوان یکی از جریان های قدرتمند اطلاعات است که به آسانی برای بانک ها قابل دسترسی است. اطلاعات پرداخت های مشتری  به عنوان یک منبع دست نخوره هستند که تحلیل نشده اند و می توان با استفاده از آنها ، محصولات جدید ساخت.

 

 Customer Experience Suite  یک محصول تحلیل اطلاعات و پیش بینی است که توسط شرکت FIS ساخته شده است. در همین رابطه شرکت مشاوره ای FIS اعلام کرده از اطلاعات کلان و ماشین های یادگیری  با استفاده از این محصول ، برای تحلیل پرداخت های مشتری و فعالیت بانک های دیگر استفاده می کند و به این ترتیب می تواند توصیه های بازاریابی کاملا هدفمند برای هریک از مشتریانش ارائه کند.

 

راب لی مدیر ارشد محصولات بخش بانکداری و پرداخت این موسسه می گوید:نکته متمایزکننده  درباره آخرین ابزار FIS چشم انداز وسیع برای مشتری است که  شامل الگوهای هزینه کرد فردی است.

 

اومی افزاید: برای نخستین مرتبه توانستیم توصیه های بازاریابی برای حساب های بانکی، کارت های پرداخت یا وام  ارائه دهیم. به طور مثال این مشاوره ها براساس اطلاعات واقعی رفتاری است. درست برخلاف شیوه بسیاری از بانک ها که هنوز هم مشتریان را براساس بخش های تقسیم شده، دسته بندی می کنند.

تیفانی مونتز یکی از تحلیلگران ارشد گروه Aite Group می گوید: مدل پیشگویانه برای بازاریابی بانکها مدتهاست که وجود دارد اما نکته جدید افزایش تمرکز روی استفاده از اطلاعات برای پیش بینی دقیق تر نیازهای آتی مشتری است.

بسیاری از بانک ها  گزینه هایی برای شناسایی رویدادهایی دارند که نیازمند کمک مالی (به عنوان مثال برای خرید خانه  یا خودرو) هستنداما بیشتر بانک ها  از اطلاعات برای پیش بینی وقایع آینده استفاده نمی کنند تا بتوانند به طور فعال یک پیام  شخصی یا نوعی مشاوره پیش از هر گونه رویدادی ارائه کنند.

لی در این باره می گوید:  ابزار جدید FIS سیستم های کنونی بانک را به تمام اطلاعات داخلی مشتری و پرداخت مرتبط می کند تا پروفایلی برای هر مشتری ایجاد شود که « نشانگرهای کلیدی سبک زندگی» نامیده می شود. هر پروفایل نشان دهنده  الگوهای هزینه کرد مشتری است که شامل هزینه های معمول برای خرید خانه یا هزینه نگهداری و تعمیر خودرو، سفر و سرمایه گذاری های دیگر است.

در حالیکه این ابزار ، بهترین کانال های بازاریابی ( آنلاین، موبایل، دسترسی مستقیم، ایمیل یا رسانه های دیگر)برای دستیابی به هر مشتری را ارائه می کند، بانک ها می توانند پیشنهادات و توصیه هایی را با به کارگیری پارامترها وسناریوهای مختلف براساس قیمت گذاری و محصولات مختلف، ارائه دهند.

لی می گوید: هر روزتعداد پرداخت های الکترونیکی بیشتری در مقایسه با پرداخت های نقدی انجام می شود. به این ترتیب بانکها اطلاعات  شفاف تری درباره  شیوه زندگی مشتریانشان،  جایی که  می روند  یا محل هایی که پول خود را خرج می کنند، بدست می آوردند. این درحالی است که برداشت مبلغ قابل توجهی وجه نقد هیچ اطلاعاتی درباره شیوه زندگی مشتری به بانک ها نمی دهد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.