فرصت‌های درخشان دریافت ایمیل مشتریان برای کسب‌و کارها

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های پرطرفدار در تبلیغات دیجیتال است. تهیه محتوای یک ایمیل تاثیرگذار، هزینه چندان زیادی ندارد، ایمیل را می‌توانید آن‌طور که دوست دارید طراحی کنید، اطلاعات زیادی را می‌توانید از طریق ایمیل به مشتریان خود برسانید و تازه، می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید تا ایمیل‌های متناسب با ویژگی‌های حرفه‌ای خودشان را دریافت کنند.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، بسیاری از کاربران شما بعد از مدتی دیگر ایمیل‌ها را باز نخواهند کرد، ممکن است علاقه‌هایشان تغییر کند، آدرس ایمیل خود را تغییر دهند یا به هر دلیلی دیگر ایمیل‌های شما را باز نکنند. پس همیشه ضرورت دارد که لیست ایمیل خود به‌روز کنید. فرصت‌های زیادی برای گرفتن آدرس ایمیل مشتریان وجود دارد که ممکن است از قلم افتاده باشند.

1. از اینستاگرام استفاده کنید

در اینستاگرام خود از هشتگ‌ها و لینک‌ها استفاده کنید. از عکس‌ها و مطالب جذاب و ترغیب‌کننده استفاده کنید و افراد را تشویق کنید برای دیدن آن‌ها به لینکی بروند که در آن باید ایمیل خود را وارد کنند تا بتوانند آن عکس‌ها یا مطالب را در ایمیل خود دریافت کنند.

2. از فیس‌بوک استفاده کنید

اگر کاربران شما اهل فیس‌بوک هستند، از گزینه‌هایی که خود فیس‌بوک به شما می‌دهد برای ثبت‌نام و عضویت در خبرنامه خودتان استفاده کنید. از این طریق، هم عضویت در خبرنامه شما برای کاربرانتان به سادگی یک کلیک خواهد بود و هم شما می‌توانید آدرس ایمیل‌های بیشتری را جمع‌آوری کنید.

3. هدیه بدهید

لازم نیست هدیه شما، تخفیف آنچنانی باشد یا حتما کالای لوکسی را برای هدیه بفرستید. گاهی هدیه می‌تواند فایل یک کتاب، فایل آلبوم موسیقی یا فایل یک دفترچه تمرین رژیم غذایی باشد که کاربران می‌توانند آن را دانلود کنند. فقط کافی است مخاطبان خود را تشویق کنید آدرس ایمیل‌شان را بدهند تا شما برایشان آن‌چه خواسته‌اند را ایمیل کنید.

4. صفحه درباره ما را دست‌کم نگیرید

صفحه درباره ما معمولا خیلی بازدید ندارد. اما اگر کسی به این صفحه آمده حتما می‌خواهد در مورد شما بیشتر بداند یا به دنبال جواب سوال خاصی است. پس حتما جای مناسبی در این صفحه برای عضویت خبرنامه در نظر بگیرید.

5. از فوتر سایت استفاده کنید

معمولا در فوتر اطلاعات مربوط به وب‌سایت آورده می‌شود. نکته‌ای که فوتر دارد این است که در همه صفحه‌ها ثابت است. بنابراین در دسترس کاربر شما خواهد بود. اجازه بدهید بخشی از فوتر وب‌سایت شما مربوط به عضویت در خبرنامه باشد. با گرافیک زیبا و ثابت از کاربران دعوت کنید به خبرنامه شما بپیوندد. فراموش نکنید که لازم است فرمی که طراحی می‌کنید، بسیار ساده باشد و فقط آدرس ایمیل را بگیرید. بقیه اطلاعات لازم برای ثبت‌نام را می‌توانید بعد بگیرید.

6. زمان فروش‌های ویژه را دریابید

مشتریانی که همزمان با فروش ویژه به سایت شما می‌آیند به احتمال زیاد دوست دارند که دفعات بعدی هم از فروش‌ها و تخفیف‌ها باخبر شوند. خوب، پس انگیزه لازم وجود دارد! کافی است به آن‌ها خاطرنشان کنید که با عضویت در خبرنامه می‌توانند همیشه قبل از بقیه از تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه با خبر شوند.

7. جمله‌های جالب و خلاقانه به کار ببرید

می‌توانید در صفحات مختلف وب‌سایت خود از جمله‌های وسوسه‌کننده، کنجکاوی‌برانگیز و حتی بامزه و خلاقانه استفاده کنید. مثلا می‌توانید در یک وب‌سایت آشپزی از آنها دعوت کنید در شکموبازی‌های ادمین‌های سایت شریک شوند! بعد کاربران را به وارد کردن آدرس ایمیل‌شان تشویق کنید. فقط مراقب باشید تنها گرفتن آدرس ایمیلشان کافی نیست. باید ایمیل‌هایی ارسال کنید که با وعده‌ای که داده‌اید همخوانی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.