3 عامل بالقوه‌ مهم پیش از راه‌اندازی استارت‌آپ

جیم هارنتال، یکی از بنیان‌گذاران LaunchPad Central، اصرار دارد که شما برای برجسته کردن آنچه برای مشتریان اهمیت دارد، نیاز به به مکالمات منظم با آنها و همچنین با کارفرمایان دارید.

عصر بانک؛کارآفرینان دوست دارند در مورد دستاوردهای ملموس خود، انبوه تکنولوژی‌های چشمگیر، مشاوران برجسته شناخته‌شده و میزان سرمایه جمع‌آوری شده‌شان، مثل رکوردی که شکسته شده صحبت کنند.اما وقتی که شما در مورد شرکت‌هایی که در فرآیند خرید استارت‌آپ هستند، صحبت می‌کنید و انتظار دارید شگفت‌زده شوید، چه حدسی می‌زنید؟ جیم هارنتال، یکی از بنیان‌گذاران LaunchPad Central، اصرار دارد که شما برای برجسته کردن آنچه برای مشتریان اهمیت دارد، نیاز به به مکالمات منظم با آنها و همچنین با کارفرمایان دارید. درک بهتر طرز فکر آنان باعث می‌شود جلب‌توجه آنان به شما بیشتر شود.پس کارفرمایان مراقب چه چیزی هستند؟ در اینجا به 3 عامل بالقوه‌ای که کارفرمایان بیشترین اهمیت را به آنها می‌دهند می‌پردازیم.

 

1. آیا شما باشگاه مشتری پر رونقی دارید؟

 

موفقیت شما با شدت قدرت بله گفتن مشتریان شما به آنچه ارائه می‌دهید، سنجیده می‌شود نه با میزان پیشرفت محصولات یا خدماتتان. در غیر این‌صورت، کارفرمایان می‌توانستند آنچه را ساخته‌اید کپی کنند، این‌طور نیست؟ کلی کولین، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت Leadpages، این مساله را به خوبی می‌داند. Leadpages اخیرا استارت‌آپ اتوماسیون بازاریابی ایمیلی با نام called Drip را خریداری کرده است. وقتی از او در مورد اینکه چرا به جای تکرار تکنولوژی آنها تصمیم به خرید کل شرکت گرفته‌اند، پرسیدم او گفت: «استارت‌آپ Drip یک باشگاه مشتری پررونق دارد. ممکن است شما قادر به تکرار تکنولوژی باشید، ولی نمی‌توانید آن حضوری را که آنها در بازار دارند تکرار کنید.»

 

این مطلب درست است. در نهایت، هیچ‌چیزی مهم‌تر از مشتریان واقعی نیست. همان‌طور که گابریل واینبرگ، بنیان‌گذار رقیب موتور جست‌وجوی گوگل یعنیDuckDuckGo در کتابش به نام «کشش» اشاره می‌کند «اگر شما کشش به اندازه کافی قوی داشته باشید، قدرت به سمت شما می‌آید. به این ترتیب کارفرمایان بالقوه، سرمایه‌گذاران و شرکای استراتژیک هیچ‌کدام قادر به نادیده گرفتن شما نخواهند بود.»اما شما چگونه این کشش را به‌دست می‌آورید؟ بعد از صحبت کردن با راب والینگ، مدیرعامل Drip عامل کلیدی را پیدا کردیم.والینگ به‌دلیل سال‌ها تدریس به سایر کارآفرینان در زمینه نحوه رشد استارت‌آپ‌ها، همیشه در شروع کار یک گروه بزرگ دنبال‌کننده یا پیرو داشت. والینگ می‌گوید: من باتجربه‌ای که در این حرفه دارم، می‌توانم به راحتی به ده‌ها هزار نفر از مردم اطلاع‌رسانی کنم و همچنین می‌توانم فورا چند صد مشتری پیدا کنم، البته باید بگویم که این کار ساده‌ای نیست و من سال‌ها وقت و انرژی صرف آن کرده‌ام.این به چه معناست؟ شما باید هر آنچه در توان دارید برای رشد و تقویت روابط با مشتریتان انجام دهید، چراکه این محکم‌ترین نشانه پیروزی شما است. به‌تدریج مخاطبان خود را افزایش دهید و برای ایده آینده خود شانس بیشتری قائل شوید.مساله بعدی چیست؟ از دید کارفرمایان یک چیز در استارت‌آپ شما واقعا منحصربه‌فرد است، که آن تیم شما است.

 

2. آیا تیم شما تخصص صنعتی و تجربه منحصربه‌فردی دارد؟

 

کالینز به عنوان یک سرمایه‌گذار و خریدار با تجربه در زمینه استارت‌آپ تیم را مثل یک گزاره ارزش کلیدی، متمایز می‌کند.او می‌گوید: یکی دیگر از دلایل کلیدی اینکه Drip را خریدم، مردم بودند. آنچه از نظر شرکای بنیان‌گذار Drip کاملا ارزشمند است، شامل: دقت و حساسیت در پایه‌های اولیه و شالوده تاسیس شرکت، داشتن دانش محصول و درک درستی از صنعت است.تخصص عمیق در یک صنعت باارزش‌تر از طلا است، چراکه این مساله برای منحصربه‌فرد شدن برای شما و کسب‌وکارتان، مستلزم صرف زمان و تلاش طولانی است. مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای هستید، ولی اینکه شما درک وسیع و عمیقی از موقعیت خود دارید یا نه، مهم است.برای یادگیری در زمینه صنعت خود وقت بگذارید و مطمئن شوید که تیم شما هم همین کار را می‌کند. با داشتن دانش عمیق، به سختی می‌توان راه را اشتباه رفت. اما حتی اگر استارت‌آپ شما تعداد زیاد مشتریانش را به رخ می‌کشد و شما هم کالای خود را می‌شناسید، باز هم باید یک مساله کوچک اما ضروری به نام اعتماد را داشته باشید.

 

3. آیا شما با کارفرما‌های دیگر رابطه دارید؟

 

مردم تمایل دارند با افرادی تجارت کنند که آنها را می‌شناسند. امروزه به کمک رسانه‌های اجتماعی یا از طریق پادکست‌ها، گفت‌وگو و تعامل بین افراد بسیار بیشتر شده و افراد می‌توانند به راحتی از طرف مقابل شناخت لازم را به‌دست آورند و در تجارت و کسب و کار خود عملکرد بهتری داشته باشند.توجه داشته باشید که شما تا زمانی که روابط بلندمدت نداشته باشید، واقعا وارد تجارت نشده‌اید. این شامل شما و کارفرمایان بالقوه نیز می‌شود. این مساله را باید طولانی‌مدت ادامه دهید چراکه بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید، زمان می‌برد.روی سه مساله‌ای که در بالا اشاره شد: باشگاه مشتری پررونق، تیم متخصص و باتجربه و رابطه با کارفرما تمرکز کنید، در این صورت شما بهتر دیده خواهید شد و ممکن است کارفرمایان بالقوه با چشمان هیجان‌زده به شما نگاه کنند.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.