گزارشی از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران کیش

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کارت اعتباری ایران کیش با حضور اکثریت سهامداران برگزارشد.

عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، عصر روز 29 خرداد مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران این شرکت با حضور علیرضا لگزائی رئیس هیأت مدیره، صادق فرامرزی مدیرعامل، نماینده شرکت سرمایه گذاری ایرانیان به عنوان ناظر اول، نماینده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به عنوان ناظر دوم، حسابرس و بازرس قانونی این شرکت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حضور 92.50 درصدی سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش رسمیت یافت.

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش با دستور کار استماع گزارش هیأت مدیره به سهامداران شرکت آغاز شد.
در این مراسم صادق فرامرزی ضمن خیرمقدم به سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: فعالیت این شرکت از سال 1382 با ماموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانک‌های ایران آغاز شد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مردادماه 1386 با تایید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را به شرکت اعطا کرد.

وی گفت: خوشبختانه دراسفندماه 1390 هیأت پذیرش بورس و اوراق بهادار با پذیرش شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بورس تهران- بازار دوم موافقت کرد و این شرکت توانست فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش با اشاره به اینکه در سال 93 تا نیمه دوم سال با یک کاستی در نصب دستگاه ها مواجه شدیم گفت: این کاستی با تلاش مضاعف همکاران و افزایش تعداد نصب در نیمه دوم سال جبران شد. همچنین در سال 93 شرکت با کاهش عمده درآمد ناشی از تعدیل کارمزد شاپرک مواجه گردید که با افزایش در تعداد دستگاههای منصوبه بخش عمده ای از این تعدیل درآمد جبران گردید. همچنین در سال 94 سرمایه این شرکت با افزایش 100 درصدی به یک میلیارد و 310 میلیون رالب افزایش یافت.

دکترفرامرزی با بیان اینکه در سال 94 تعداد 912 نیروی انسانی در شرکت کارت اعتباری ایران کیش فعالیت کردند گفت: سهم بانوان از این میزان نیروی انسانی 183 نفر و سهم آقایان نیز 729 نفر بود. ضمن اینکه سطح تحصیلات شاغلان این شرکت نسبت به سال 93 بین 2 تا 3 درصد افزایش یافت.
وی از افزایش درآمد عملیاتی شرکت از 120 میلیارد تومان به 190 میلیارد تومان در سال 94 خبرداد و گفت: «درآمد عملیاتی» و «سود عملیاتی پایه هر سهم» این شرکت در سال 94 به ترتیب 58 درصد و 65 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در سال گذشته را ماهانه حدود 12 درصد عنوان کرد و گفت: نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به GDP (تولید ناخالص داخلی) در سال 94 سیر صعودی داشت این درحالی است هنوز آثار دوران پس از تحریم ها بر این صنعت تاثیر گذار نبوده و تمام این رشدها به تبع اقدامات داخلی شرکت بوده است.

فرامرزی با بیان اینکه 8 درصد تراکنش های صنعت در سال 94 مربوط به شرکت کارت اعتباری ایران کیش بوده است گفت: در سال 94 بیش از 248 هزار دستگاه پوز توسط این شرکت نصب شده است.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده این شرکت در سال 94 اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال گذشته بیش از 160 هزار دستگاه به دلیل مشکلات نرم افزاری دستگاههای هایپرکام در سطح بین المللی غیر فعال گردید و شرکت را با بحران مواجه نمود اما خوشبختانه با تشکیل تیم های مدیریت بحران طی 45 روز مرحله نخست بحران و طی 2 ماه و نیم کل بحران از شرکت منتزع و برطرف شد. در حالی که توانستیم مشکل 160هزار دستگاه را برطرف نموده و ظرفیت نصب ماهانه 30 هزار دستگاه فعلی را حفظ نماییم.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش با بیان اینکه در سال گذشته استاندارد ISO9001:2008را دریافت کردیم افزود: همچنین استاندارد های ISO2000 و 27001 راباامتیازخوب تمدیدکردیم.

فرامزی اظهار کرد: در سال گذشته استاندارد EFQM(مدل تعالی سازمانی و سیستم مدیریت کیفیت) را در شرکت پیاده سازی کردیم. همچنین پروژه کارسنجی وزمان سنجی برای تمام فعالیت های سازمانی شرکت نیز انجام شد که در سال جاری اثرات آن محسوس تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سند راهبرد شرکت و برنامه ریزی اجرایی برای سال 95 نهایی شده است تصریح کرد: در سال جاری اجرای 20 پروژه توسط شرکت آغاز شده که تا پایان امسال تکمیل و اجرایی خواهند شد و منجر به افزایش بهره وری برای شرکت می شود.

این مقام مسئول شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: علاوه بر این پروژه های مختلفی در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز در شرکت انجام شده است.

فرامرزی گفت: همچنین در حوزه فناوری اطلاعات (IT)نیز اقدامات بسیار خوبی در شرکت رخ داده است که در این راستا سامانه گزارشات پذیرندگان (MRS)طراحی و پیاده سازی شد. راه‌اندازی سامانه فروشگاه الکترونیک (E-shop)، بهبود سامانه پرداخت قبوض (E-Bill)، ایجاد باشگاه مشتریان به همراه ویترین پذیرندگان و راه اندازی اپلیکشن موبایل شرکت با نام تجاری "پی پات"، راه اندازی کد دستوری USSD *788#، بهبود سرعت تراکنش ها با ارتقا و به روز رسانی سوئیچ و استقرار نظام جامع آموزش و تدوین برنامه آموزشی اهم اقدمات شرکت در حوزه IT در سال گذشته بود.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بخش دیگری از اظهاراتش به برنامه های آینده شرکت اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا به تناسب کشش بازار سهم درگاه های اینترنتی و پایانه های فروش این شرکت در بازار افزایش یابد و تنوع محصولات و کیفیت آنها در بازار روند صعودی داشته باشد. همچنین طراحی و پیاده سازی طرح های خدمات پرداخت نوین از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری است.

فرامرزی که در جمع سهامداران و اعضای هیأت مدیره این شرکت سخن می گفت از آمادگی شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای اتصال به بازارهای بین المللی صنعت در دوران پسا برجام با مجوز بانک مرکزی خبرداد.

وی همچنین گفت: در سال 95 گواهینامه ISO14000 را دریافت خواهیم کرد.

در ادامه حسابرس و بازرس قانونی این شرکت ضمن قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی به  اعضای هیأت مدیره و سهامداران پیشنهادات و موارد تنفیذی را ارائه داد که با موافقت اکثریت سهامداران به تصویب رسید.

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام صورت های مالی سال 94 نیز با موافقت سهامداران تصویب شد.

در ادامه همچنین "موسسه حسابرسی هوشیار بهمند" به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس علی البدل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در سال 95 انتخاب شدند.

تقسیم سود و تایید سهامداران دستور کار دیگر مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش بود که در نهایت با تقسیم 350 رالا به ازای هر سهم از سود انباشته پایان دوره موافقت شد.

 

در این جلسه روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی ها و اطلاعیه های شرکت کارت اعتباری کیش انتخاب شد.
همچنین با تصویب اعضا و سهامداران 65 میلیون تومان بابت کمک های پرداختی برای حمایت از خط مشی های مسئولیت های اجتماعی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در نظر گرفته شد.

در پایان این مجمع، علیرضا لگزائی رئیس هیأت مدیره شرکت کارت اعتباری ایران کیش خطاب به سهامداران شرکت گفت: برآیند فعالیت های شرکت کارت اعتباری ایران کیش به گونه ای خواهد بود که ضامن رضایت و منفعت سهامداران گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.