فن آوریهای بانکی که 5 سال آینده نظام بانکی را دگرگون میکنند
عصر بانک؛ در چند ســال آینده همه این کارها دگرگون خواهند شــد و بدون اینکه نیاز باشــد پایتان را در بانکی بگذارید، خودتان می توانید پول برداشــت کنید، انتقال دهید، چک پاس کنید و یا حتی بلیط هواپیما رزرو کنید.
تحول خودپردازها و ســیر انجام امور بانکی تغییر بزرگی در آینده صنعت بانکداری ایجــاد خواهد کرد. از محبوبترین و نزدیکتریــن تغییرات صنعت بانکداری در آینده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1 . فن آوری بالک چین
فن آوری بالک چین به تعریف اینوســتوپدیا عبارت اســت از نوآوری اصلی فناوری بیتکوین و به مانند یک تاریخچة کامل نقل و انتقالات بانکی اســت که میتواند در چند سال آینده محبوبیت زیادی پیدا کند. به گزارش وال استریت ژورنال این فناوری برای توزیع، شناســایی و ثبت طیف گسترده ای از خدمات مالی مورد استفاده قرار خواهدگرفت. این فن آوری در عین حال کــه باعث ایجاد سیســتم های مالی بــا مرکزیت کمتر میشود، خطراتی هم به همراه دارد.
2. خودپردازهای پیشرفته
در چند ســال آینده خدمات زیادی به دســتگاههای خودپرداز افزوده می شود بطوری که علاوه بر اموری نظیر انتقال وجه، چک کردن موجودی و برداشــت وجه میتوانید بلیطهای مسافرتی تهیه کنید .از دیگر قابلیت ها برقراری ارتباط با یک شخص حقیقی مسئول بانکداری و ارسال درخواست وام، است.
3. کیوسکهای بیشتر
اگر در هنگام برداشــت وجه از خودپرداز نگران امنیت هستید، فن آوری جدید بانک داری نگرانی شما را برطرف میکند. نیویورک تایمز گزارش کرد که در ســال2014 بانک »جی پــی مورگان چیس«300 ّ شــعبه خود را متحول کرده اســت. این شــعب مجهز به کیوســک شدند که کاربردهای بیشــتری نسبت به خودپرداز دارد از جمله صفحه نمایشگر تخت، انجام دقیقتر امور و صفحه نمایشگر ویدئویی. به عــلاوه اگــر در منطقه پــر خطری از نظر بلایــای طبیعی زندگی میکنید، در بحــران و موقعیت های اورژانسی ژنراتورهای برق آن کمک میکند در هر شــرایطی به وجه نقد، دسترسی داشته باشید.
4. روبات مشاور
طبــق گزارش وال اســتریت ژورنال در آینــده روباتهای مشــاور یــا ابزارهای خودکار شناسایی مشتری در مورد نحوه خرج و مخارج مشــتریان و امور مالی به
آنها مشــاوره میدهد تا بتواند در صرفه جویی هزینه موفق، باشند.
5 . محل آزمون
دایبولد برند معروف امنیت و خدمات مالی نوعی شعبه بانکی طراحی کرده است که سه محل، آزمون دارد. این مراکز مجهز به خودپردازهایی هســتند که مشــتریان میتوانند از طریق آن با اســتفاده از گوشی همراه مبالغ مورد نیاز برای برداشــت وجه را بلافاصله با رســیدن به دستگاه مشخص کنند. در این شــعب مشتریان میتوانند از راه دور برای دریافت مشاوره یا گرفتن پاسخ با مسئول مربوط در ارتباط باشند. همچنین از طریق روبات امور عادی بانکی مشتریان انجام میشود.
پرتوملت