بانک های سوییس، بهشتی امن برای پول در سراسر دنیا

سرزمین سوییس نه تنها برای شکلات و صنعت ساعت سازی اش شناخته شده است، بلکه برای بانک داری بی همتا و سیستم مالیاش نیز مشهور می باشد.

عصر بانک؛بانکها نقش بسیار مهمی را در اقتصاد سوئیس بازی می کنند. بانکهای سوییس در طول قرن های متمادی بخاطر رازداری مطرح بوده اند. حدود یک سوم پول های دنیا در جایی غیر از سرزمین مادری اشخاص نگهداری می شود. طوریکه صدها بیلیون دلار در بانک های سوئیس انباشته شده است. 

 

صنعت بانکداری سوئیس به قرن 18 میلادی برمی گردد. در گذشته نه تنها ثروتمندان عادی بلکه دولتمردان حکومتها و دیکتاتورها بانک های سوئیس را برای حفاظت از پولهایشان برمیگزیدند. همچنین خارجی هایی که در سرزمینهای بی ثبات و یا با مناقشات داخلی زندگی می کنند بجای کشور وطنی متمایل به نگهداری پول در بانک های سوئیس هستند. در طول جنگ جهانی دوم نازیهای آلمان ارزش زیادی از داراییشان بخصوص پول و طلاهایی را که از یهودیان گرفته بودند، در سوئیس ذخیره کردند.

کشور سوئیس دارای دو بانک بزرگ به نامهای usb بانک و credit suisse بانک می باشد. همچنین بانک داری خصوصی در این کشور کوهستانی یک قرن قدمت دارد.

طبق آمار جدید 130000 نفردر بخش بانک داری مشغول به کار هستند. طوری که بانکهای اصلی و مطرحی که شعبی خارج از این کشور دارند، هزاران نفر را به خدمت گرفته اند. شهرت بانکهای سوئیس به عنوان بهشتی امن دلایلی متعددی دارد: اول اینکه این کشور دارای اقتصادی موفق و با ثبات است. از طرفی در بین کشورهایی است که بالاترین اندوخته سرانه را در دنیا دارند. همچنین سوئیس در طول قرنها خنثی و بیطرف به سر برده است.

اضافه بر این فرانک سوئیس بویژه در حین جنگ جهانی دوم باثبات ترین ارزهای دنیا، محسوب می شود.

 

بانک های سوییس به گزارش عصربانک، ملکلف اند دو قانون امنیتی و سخت گیرانه را رعایت کنند . در سال 1934 قانونی مبنی بر ممنوعیت بانک های سوییسی از انتشار نام صاحبان حساب به تصویب رسید. بانک ها به گونه ای از مشتریان خود مراقبت میکنند که هیچ بانکی قادر به انجام آن نیست. اگر یک بانکدار سوئیسی ّ اطلا عات بانکی اشخاص را بدون اجازه آنها فاش کند، از نظر قانون مجرم شناخته میشود. این چنین نظم و انضباطی سوئیس را مقصدی برجسته برای خارجی هایی که نمی خواهند در کشورشان مالیات بپردازند، کرده است.

 

اخیرا کشور سوئیس از سوی سایر کشورها در جهت تغییر قانون بانک داری تحت فشار مداوم بوده است . بانک مرکزی سوئیس در دهه اخیر با بازرسان مالی بین المللی برای مبارزه با پولشویی همکاری می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.