ورود فاینانس‌های خارجی با بهره یک درصد برای تولید داخلی

مدیر عامل بانک پاسارگاد، تامین سرمایه بنگاه‌های کوچک و زود بازده را مهمترین دستاورد مذاکره با اروپاییها عنوان کرد و گفت: شرکت بیمه‌ای ساچه پیشنهاد کرد تا سقف 15 میلیون یورو به بازسازی خط تولید و تهیه مواد اولیه تولید اختصاص دهد.

عصر بانک؛ مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد ظهر امروز  در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای فعالان بخش خصوصی در سفر به همراه رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه در اتاق ایران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی براینکه ظاهرا بانک‌ها اروپایی پیشنهادهای خوبی با بهره پایین برای خطوط فاینانس و اعتباری به فعالان بخش خصوصی داده‌اند و آیا امکان دارد، این مسئله سبب فشار بر بانک‌های داخلی برای کاهش نرخ سود بانکی شود، اظهار داشت: بحث‌های مختلفی در این زمینه انجام گرفت که مهمترین آن تامین سرمایه بنگاه‌های کوچک و زود بازده بود.

 

وی افزود: 80 هزار بنگاه کوچک و زود بازده در کشور وجود دارد که نقش مهمی در کشور ایفا می‌کنند و نیاز به تامین سرمایه دارند. در همین راستا شرکت بیمه‌ای ساچه پیشنهاد کرد تا سقف 15 میلیون یورو البته به مرور زمان بتواند در راستای نوسازی و بازسازی خطوط تولید و تامین مواد اولیه این بنگاه‌ها اختصاص دهد، یعنی از طریق منابع ارزان قیمت ایتالیایی به کمک بهینه‌سازی بنگاه‌های کوچک و زود بازده برویم.

 

قاسمی افزود: مضاف بر آنکه نرخ بهره در بانک‌های خارجی یک تا دو درصد است.

 

مدیر عامل بانک پاسارگاد این را هم گفت که بانک مرکزی با ایجاد معاملات بین بانکی که ایجاد کرده و تدابیری که اتخاذ شده به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است و قطعا ورود فاینانس‌های خارجی در این راستا بی‌تاثیر نخواهد بود، مضاف بر آنکه دولت باید سعی کند نرخ تورم را ثابت نگه دارد.

 

قاسمی از پیشنهاد فرانسوی‌ها برای تامین خط اعتبار اسنادی سه فرودگاه کشور خبر داد و گفت: فرانسوی‌ها پیشنهاد دادند، برای بالا بردن ظرفیت فرودگاه امام خمینی تا 45 میلیون نفر یک میلیارد یورو خط اعتباری فرودگاه مشهد 600 میلیون یورو و فرودگاه اصفهان 450 میلیون یورو را تامین کنند.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.