چگونه دورکاری کنیم و مثبت و با انگیزه بمانیم؟

بیش از 50 درصد کارمندانی که به‌صورت پاره‌وقت دورکاری می‌کنند، دوست دارند ساعات دورکاری خود را افزایش دهند.

عصر بانک؛آزادی ناشی از کار کردن در منزل برای هر کسی جذاب است، هر زمان که بخواهید کار می‌کنید و در صورت لزوم به خود استراحت می‌دهید. در عین حال وقتی خودتان همه چیز را برنامه‌ریزی می‌کنید، عمل به یک برنامه‌ریزی آسان نیست. وفادار بودن به یک برنامه روزمره نیاز به نظم و انضباط خاصی دارد چرا که هیچ‌کس در اطراف شما نیست که نسبت به او پاسخگو باشید. با وجود محبوبیت فزاینده دورکاری بین نیروی کار، این نوع از کارکردن دشوار است. دلیل اصلی آن این است که اکثر رهبران به نیازهای خاص کارمندانی که دورکاری می‌کنند واقف نیستند. گرچه ممکن است کار کردن در خانه، یک موهبت تلقی شود؛ چرا که هیچ زمانی را برای رفت و آمد صرف نمی‌کنید؛ اما ارتباط با همکاران‌تان، تطبیق با فرهنگ شرکت و احساس بخشی از تیم بودن بسیار دشوار خواهد بود. 

بیش از 50 درصد کارمندانی که به‌صورت پاره‌وقت دورکاری می‌کنند، دوست دارند ساعات دورکاری خود را افزایش دهند. برای کمک به شما، در اینجا فهرستی از راه‌های مثبت و با انگیزه ماندن را درحالی‌که همه همکاران‌تان از شما دور هستند را آورده‌ایم.

1- بهره‌ورترین ساعات کاری خود را بیابید.

هیچ‌کسی را نمی‌توان یافت که در همه ساعات روز بهره‌وری یکسان داشته باشد و این خود علت این موضوع را بیان می‌کند که چرا داشتن شغلی که ساعات کاری‌تان در آن از انعطاف بیشتری برخوردار باشد فوق‌العاده است. 8 ساعت کاری که به‌طور سنتی تعریف شده است، برای همه افراد مناسب نیست.اگر شما این انعطاف‌پذیری را برای انتخاب ساعات کاری‌تان داشته باشید، اطمینان یابید که ساعات مناسبی را انتخاب کنید. اگر با ترتیب سنتی آن مشکلی ندارید، بسیار عالی است اما تنها برای اطمینان یافتن، یک هفته یا بیشتر وقت صرف کنید تا دریابید که چه زمانی سطوح انرژی و عملکرد شما در بالاترین حد ممکن است.صرف‌نظر از اینکه ساعت 6 صبح باشد یا 11 بعدازظهر، ساعات کاری خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر وظیفه بزرگی به دوش‌تان است، از انجام دادن آن در خلال ساعات بهره‌ورتر خود احساس بهتری خواهید داشت. 

2- یک سیستم کار-مدیریت شگفت‌انگیز داشته باشید.

مدیریت موثر کار یا وضعیتی که سیستم را گزارش می‌دهد برای هر عضوی که از راه دور با تیم همکاری می‌کند ضروری است. نه تنها برای اطمینان یافتن از اینکه همه کارها به‌طور موثر انجام می‌شود بلکه برای معنا و مفهوم بخشیدن به خود کار. زمانی که دورکاری می‌کنید، تنها راه برای درک معنای آنچه برای تیم‌تان انجام می‌دهید، می‌تواند با ارتباطات مداوم به دست آید.

3- راه‌هایی را برای تجلیل کردن بیابید.

کلید موفقیت شما، ارتباط با افرادی است که با آنها کار می‌کنید. اطمینان یابید که اثر تکنولوژی ارتباطات را حداکثر می‌کنید و موفقیت‌های شخصی خود را به اندازه موفقیت‌های حرفه‌ای به اشتراک می‌گذارید. فراموش نکنید افرادی که با آنها کار می‌کنید را در تجلیل‌های خود برشمرید. اینجاست که شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک می‌توانند به شما کمک کنند. زمانی که به سلسله مراتب نیازهای مازلو (هرمی که نیازهای انسان را به تصویر می‌کشد) نگاه‌ می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم که این نوع از تجلیل عزت نفس شما را شکل می‌دهد و به شما احساس تعلق خاطری می‌دهد که به شما کمک خواهد کرد تا عنان امور را در دست بگیرید.

4- تا جای ممکن از خانه بیرون بیایید.

ممکن است آسودگی و راحتی که با کار کردن از خانه به‌دست می‌آید، به نظر فوق‌العاده بیاید؛ اما مراقب باشید با صرف تمام وقت خود در منزل، تبدیل به یک انسان منزوی نشوید. در واقع می‌توان گفت که دورکاری ضرورتا نباید به معنی کار کردن از منزل باشد. بنابراین کار کردن از کافی‌شاپ، یک فضای همکاری یا هر جای دیگری که گاه گاهی افرادی دوروبرتان حضور داشته باشند را امتحان کنید. اگر تنها بودن و متمرکز شدن را ترجیح می‌دهید، حداقل در طول روز به خودتان استراحت دهید؛ مثلا برای قدم زدن به پارک بروید یا دوستی را برای ناهار ملاقات کنید. ارتباط انسانی برای تصفیه ذهن‌تان و قدری دور شدن از افکار روزمره مهم و ضروری است.

5- ملاقات‌های حضوری را تشویق کنید.

ملاقات حضوری اعتماد را افزایش می‌دهد و به اعضای تیم کمک می‌کند تا واقعا به یکدیگر متصل شوند. اگر تیم شما در کل جهان پخش شده است، جمع کردن آنها در یک مکان می‌تواند دشوار باشد؛ به‌خصوص اگر افراد زیادی در تیم شما باشند. حتی اگر قصد مدیریت آنلاین امور را دارید، هیچ چیز نمی‌تواند جای یک مکالمه واقعی و رودررو و گذراندن وقت در یک اتاق برای ایجاد تغییر را بگیرد.دفعه بعد که در حال برنامه‌ریزی برای کار کردن با یکدیگر هستید، به‌جای داشتن 30 تب در جست‌وجوگرتان برای یافتن بهینه‌ترین مکان به سایت Teleport Flock مراجعه کنید؛ این سایت تا جای ممکن ابزاری برای برنامه‌ریزی همکاری اعضای تیم از راه دور به شما می‌دهد.کار کردن با یکدیگر، یک روند جهانی است که باید تشویق و تقویت شود؛ حتی اگر هیچ دلیل دیگری جز داشتن یک اثر قوی مثبت بر بهره‌وری و اشتغال کارمندان نداشته باشید، باز هم باید این کار را انجام دهید. اما اطمینان یابید که همچنان از احساس یک فریلنسر (آزادکار) دور نشده‌اید.
 

 

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

منبع: entrepreneur

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.