چرا امسال، سال هوش مصنوعی در صنعت بانکداری محسوب می شود؟

عصر بانک؛هوش مصنوعی در حال حاضر هم در صنعت بانکداری استفاده می شود اما ممکن است مشتریان از آن بی خبر باشند.
هوش مصنوعی به بهبود تجربه مشتری بدون به خطر افتادن حریم خصوصی افراد کمک می کند.
یکی از بخش هایی که بدون آگاهی مشتریان تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار دارد مدیریت جرائم کلاهبرداری است. این فناوری در تطبیق چهره ها مشابه "گوگل فوتو" و "فیسبوک" عمل می کند اما بهبودهای چندگانه ای در زمینه مدیریت ریسک کلاهبرداری صورت داده است. هوش مصنوعی تمام درون-داده ها را می خواند تا تراکنش های خوب و بد، و شما را از کلاهبرداری که خودش را جای شما زده از هم تمایز دهد.
فناوری ربات های چت کننده جایی است که مشخصا مشتریان با هوش مصنوعی در تماسند. قدرت واقعی رابط های کاربری "گفتگو کننده" (Conversational)، فعالانه عمل کردن این ربات هاست. شما می توانید با ربات های چت کننده با زبان خود گفتگو کنید و اگر چیز مهمی برای گفتن به شما داشته باشند، آنها هم می توانند به زبان خود با شما صحبت کنند. رفتار فعالانه چیزی است که ربات ها را به یک دستیار هوشمند تبدیل می کنند.
ربات های دارای هوش مصنوعی می توانند در پس انداز کردن کمک کنند، می توانند به شخصی بگویند با صرف نظر از خریدن قهوه برای صبحانه می تواند 4 یا 5 دلار در حساب بازنشستگی اش پس انداز کند. چیزی که مشتریان نیاز دارند، چیزی است که همیشه قادر نیستند به زبان بیاورند، بنابراین ربات های دارای هوش مصنوعی ممکن است فعالانه عمل کنند و از واکنش های مشتریان یاد بگیرند. البته ممکن است مشتریان به این رفتارها واکنشی نشان ندهد و هوش مصنوعی راه های دیگرای را امتحان کند.
مشاوره سرمایه گذاری یکی از بخش هایی است که هوش مصنوعی به آن وارد خواهد شد و ربات های مشاور نقش رو به رشدی در آن ایفا می کنند. مدل های این ربات ها توسط انسان ها کدنویسی می شدند اما امروزه هوش مصنوعی قابلیت بازنویسی کدهای خود را نیز دارد. مشتریان از دستگاه ها و پلتفرم های مشخصی استفاده می کنند، بنابراین در مورد اینکه چه نوع هوش مصنوعی قابل استفاده در بانک هاست انتخاب های زیادی وجود ندارد.
هوش مصنوعی مانند کودکی است که به اطلاعات زیاد و داده های فراوان نیاز دارد. اما همه دستگاه ها یک نوع داده مشخص را استفاده نمی کنند چرا که هرکدام داده های متفاوتی را گردآوری می کنند. این چالشی است که بانک ها باید به آن عادت کنند و افراد یا شرکت هایی را برای رفع آن به کار بگیرند.
همه این نوآوری ها؛ اعم از اینترنت اشیاء، ابر، هوش مصنوعی، بلاکچِین دست به دست هم داده اند و تغییرات بزرگی را رقم می زنند، مرزهای میان صنایع را محو می کنند و خدمات بانکداری در همه صنایع، خودروها، فروشگاه ها و همه جا به کار گرفته می شود. بیشتر این تغییرات تکراری هستند و صرفا بدون آگاهی مشتریان اتفاق می افتند، اما اغلب تغییرات چشمگیری هم رخ می دهد.
/شرکت خدمات انفورماتیک