خدمات بیشتر بانکداری موبایل، مشتریان را راضی تر نمی کند

مسأله اینست که آیا خدمات بیشتر در بانکداری موبایل باعث رضایت بیشتر مشتریان از بانکها می شود؟

عصر بانک؛طبق تحقیقات اخیر کمپانی فناوری مالی "فیسِرو" (Fiserv) پاسخ منفی است.

 

مطالعه رفتار نزدیک به سه هزار مشتری نشان داده  است که در طی یک دوره 30 روزه، افراد به طور متوسط 3.1 دفعه از طریق اپلیکیشن های موبایلی به بانک خود متصل شده اند، این در حالیست که برای نسل جدید(جوانان) این شاخص با متوسط  8.5 دفعه بوده است. 

 

با این وجود، نسل جدید در مقایسه با نسل های قبلی رضایت کمتر (69 درصد در مقابل 79 درصد) و سلامت مالی کمتری (32 درصد در مقابل 38 درصد) را در ارتباط با بانک خود گزارش کرده اند. این تحقیق همچنین نشان می دهد که کاربران دائمی  خدمات موبایلی بانکها علاقه و رضایت بیشتری به بانکهای خود  نسبت به سایر مشتریان بانک (مشتریان سنتی) نداشته اند.

 

شاید دلیل این باشد که نسل جدید هنوز با بانکداری سنتی درگیر است. مطالعه "فیسِرو" نشان داده که تنها 6 درصد مشتریان دسته چک را به عنوان روش ترجیحی پرداخت خود اعلام کرده اند اما 58 درصد مشتریان اظهار کرده اند که در سه ماه گذشته عملیات نقد کردن چک را انجام داده اند؛ این نشان می دهد که اگرچه بیشتر مردم – از جمله نسل جدید – نمی خواهند از دسته چک استفاده کنند اما بانکداری سنتی همچنان آنان را وادار به استفاده از آن می کند. هنوز هم دسترسی به پول نقد توسط چک بسیار سریعتر از خدمات موبایلی است.

 

/شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.