تجسم آینده پرداخت توسط شرکت های پرداخت الکترونیک و بانکها

عصر بانک؛با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر صنعت بانکداری و پرداخت از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در طراحی ابزار و روش های پرداخت، مردم در کشور های مختلف ، هر روز بیشتر از تکنولوژی برای انجام اموری مالی و بانکی خود استفاده می کنند و بر همین روال بیشتر از قبل به استفاده از ابزار و روش های نوین بانکداری و پرداخت عادت می کنند. بنابراین تعامل ما با روشهای پرداخت پیوسته در حال تکامل است و همه کاربران تجربیات متنوعی از روش ها و ابزارهای پرداخت دارند .
حال تجسم کنید به عنوان یک بانک یا شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت بتوانید آینده پرداختهای آنلاین را پیشبینی کنید.
اینکه چه چیزی میخریم به این بستگی دارد که چه کسی هستیم و چه علایق و سلایقی داریم و اینکه چه طوری پرداخت میکنیم به این بستگی دارد که چه تجربه ای درباره روش های مختلف پرداخت داریم . مثلا 70% مردم آلمان کیف پول آنلاین را ترجیح میدهند یا 73 % تراکنشها در ژاپن با کارت اعتباری یا کارت نقدی انجام میشود. شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و بانکها اگر نتوانند این اطلاعات را ارزیابی کنند و روندهای صنعت پرداخت در آینده را پیشبینی کنند ، با ریسک اتلاف زمان و منابع مواجه میشوند.
اینکه افراد چگونه بهای چیزی را پرداخت میکنند و چه چیزی باعث انتخاب یک روش خاص میشود. پرداخت موبایلی، کیف پول آنلاین ، کارت اعتباری/نقدی و پرداخت، ارزهای رمزنگاری شده در آینده چگونه خواهند بود؟ و غیره سوالاتی است که صنعت بانک و پرداخت باید به آن حساس باشد. زیرا پیوسته روشهای جدید پرداخت ابداع میشوند و همچنین فقط چیزی که با آن پرداخت میکنیم تغییر نمیکند و روشهای پرداخت هم تغییر میکند مثلا پرداختهای یکباره،روش های ثبتنام، پرداختهای خرد، صدور صورتحساب بر اساس مصرف و …
ابداع روش های پرداخت
فناوریهای جدید با ترس ها، نا امیدیها و ریسکهای جدیدی همراه است بنابراین آگاهی از روش ها و ابزار های جدید پرداخت، احتمال استفاده از آنها را از سوی کاربران افزایش میدهد. همچنین ایجاد روشهای پرداخت بدون دردسر، آسانتر و سهلالوصولتر باعث بهکارگیری آنها از سوی کاربر میشود.
با توجه به موارد ذکر شده ، شرکت های ارائه دهنده خدمات و محصولات بانکی و پرداخت هر چه بیشتر از رفتار و علایق و سلایق مشتریان بدانند، بهتر میتوانند خود را برای آینده آماده کنند و وقتی از آینده صنعت پرداخت مطلع باشند میتوانند:
روی تجربه کاربر متمرکز شوند.
استراتژیهای پرداخت خود را برای آینده بهبود دهند.
مشتریان جدیدی به دست آورند.
کسبوکار خود را توسعه دهند
حالا اگر دقیقاً بانکها و شرکتهای پرداخت بدانند که مردم سراسر جهان به چه روشی و چرا پرداخت میکنند چه اتفاقی می افتد؟ چه میشد اگر واقعاً میتوانستید آینده صنعت پرداخت را پیشبینی کنید و از این دانش برای بهینهسازی پرداختها استفاده کنید.
شما میتوانید.