کاهش سود بانکی بر بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری موثر است

رافع، معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین در تحلیل کاهش احتمالی نرخ سود بانکی بر بازار معتقد است با این اتفاق بخشی از منابع شرکت‌ها که نزد بانک‏ها بوده و سود بالاتری می‏دادند، تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت.

عصر بانک؛مجید رافع معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین در گفت‏و‏گو با سایت تحلیلی خبری آیین درباره تاثیر کاهش احتمالی نرخ سود بانکی در بیمه‏های زندگی و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طبعا با این اتفاق بخشی از منابع شرکت‌ها که نزد بانک‏ها بوده و سود بالاتری می‏دادند، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: البته دولت می‏تواند دو سناریو را درباره نرخ سود داشته باشد، یکی اینکه نرخ سود سپرده‏های دیداری را کاهش دهد؛ سپرده‏های دیداری مربوط به خود بانک‌ها است و در رابطه با بانک مرکزی و بانک‏ها تعریف می‏شود و دیگری نرخ بهره بانکی را کاهش دهد که مربوط به رابطه بانک با مشتریانش است. این فعال صنعت بیمه تصریح کرد: با کاهش نرخ سود بانکی میزان تاثیر آن بر پرتفو (سبد سهام) به وضعیت اقتصادی آینده جامعه بستگی دارد؛ اگر این وضعیت دارای ثبات باشد تاثیری بر بیمه نخواهد گذاشت. اما اگر بی‏ثبات باشد قطعا تاثیر خواهد داشت برای اینکه مردم به دنبال ابزارهایی هستند تا سود بیشتری کسب کنند. معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین با اشاره به شرایط کنونی حاکم بر بازار گفت: اگر شرایط کنونی را در نظر بگیریم که در رکود قرار داریم و مردم مشکل دارند، بیمه هم مشکل خواهد داشت. برای اینکه مردم نمی‏توانند سپرده‏ای برای سرمایه‏گذاری فراهم کنند درحالی‌که در شرایط رونق، مردم درآمدی دارند که می‏توانند به سپرده‏گذاری اختصاص دهند.

 
 
/دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.