هشدار به مشتریان بانک: از بانک رمز عبور یک بار مصرف درخواست کنید

رئیس پلیس فتای تهران به دارندگان کارتهای بانکی توصیه کرد هنگام خرید و استفاده از دستگاه پوز، رمز عبور را خودشان وارد کنند و به هیچ عنوان رمز عبور را در اختیار فروشنده قرار ندهند.

عصر بانک؛ سرهنگ محمد مهدی کاکوان در برنامه تیتر امشب، شب گذشته درباره تهدیدات و فرصت های فضای مجازی گفت: بسته به نوع استفاده افراد از فضای مجازی، باید ضریب امنیتی تعریف شود و کاربران بیاموزند که از این فضا چگونه استفاده کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سرهنگ کاکوان با اشاره به ویپ( voip) گفت: در چهار ماه اخیر، تعدادی پرونده در رابطه با ویپ داشته ایم که در این پرونده ها چندین شرکت به میزان یک میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت دیده اند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه از تمامی کاربرانی که از سیستم‌های بانکی آنلاین برای انجام امور بانکی استفاده می کنند خواست از بانک رمز عبور یک بار مصرف درخواست کنند و مدیران عامل بانک ها نیز موظف هستند برای تمامی سپرده گذاران رمز عبور یک بار مصرف در نظر بگیرند.

سرهنگ کاکوان افزود: در بسیاری از پرونده های کلاهبرداری، شخص شیاد در داخل کشور نیست که پلیس بتواند وی را دستگیر کند. در فضای مجازی افرادی هستند که خارج از مرزهای کشور عملیات مجرمانه انجام می دهند.

رئیس پلیس فتای تهران همچنین به دارندگان کارت‌های بانکی توصیه کرد هنگام خرید و استفاده از دستگاه پوز، رمز عبور را خودشان وارد کنند و به هیچ عنوان رمز عبور را در اختیار فروشنده قرار ندهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.