بازار سوت و کور طلا و سکه در آستانه شب یلدا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش 6 هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته اخیر خبرداد و گفت: قیمت سکه و طلا گران فعلا نمی‌شود.

عصر بانک؛محمد کشتی آرای از کاهش قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر خبرداد و گفت: قیمت جهانی طلا در این هفته 9 دلار کاهش یافته و به تبع آن هم نرخ هر قطعه سکه در بازار داخلی با کاهش 6 هزار تومانی مواجه بوده است.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام اینکه با توجه به کاهش نرخ طلا و سکه در یک هفته اخیر، قیمت‌ها گران نخواهد شد، افزود: قیمت‌ها در بازار داخلی تابع نرخ های جهانی است و نرخ جهانی به دلیل کاهش تقاضا با کاهش مواجه شده است.

 

وی همچنین درباره وضعیت بازار سکه و طلا و خرید و فروش و عرضه و تقاضا در این بازارها در آستانه شب یلدا گفت: در گذشته اینگونه بود که با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار هم تکانی می خورد و با افزایش تقاضا مواجه می‌شد اما این روزها چنین نیست و می توان گفت که نزدیکی به شب یلدا تاثیری در قیمت‌ها و تقاضا در این بازار ندارد.

 

کشتی آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا پس از اجرای برجام و اینکه آیا این امر تاثیری بر بازار تولید و صادرات طلای کشور دارد یا خیر؟ عنوان کرد: این موضوع به بهبود شرایط اقتصاد باز می‌گردد و از همه بخش‌ها تاثیر می‌گیرد. در شرایط موجود به نظر نمی‌رسد که تغییری در صادرات طلای کشور ایجاد شود.

 

وی اضافه کرد: اقتصاد کل دنیا در رکود به سر می برد و کشورهای همجوار و همسایه ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند و آنها هم در رکود اقتصادی به سر می برند، بنابراین تقاضای جهانیبرای طلا وجود ندارد، به همین دلیل هم هست که قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش همراه است.

 

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.