بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای "آییننامه وصول مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری" را با رویکرد تسریع و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری بانکها و همچنین کمک و مساعدت به بنگاههای اقتصادی به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
برای عرضه این اوراق به هیچ وجه نباید خود دولت رأسا اقدام کند، بلکه این اقدام باید توسط موسساتی که کار آنها تحلیل بازار بوده و تجربه زیادی در این امر دارند، صورت پذیرد.
اوراق خزانه باید آزادانه در بورس قابل واگذاری به غیر باشند. اگر اینطور نباشد سود ناشی از عدم نقدشوندگی به سود اسمی اضافه خواهد شد و کارکرد اوراق از بین خواهد رفت.