پرداخت از طریق صدا در بانک انگلیسی

بانک سانتاندر انگلیس پرداخت صوتی فردبه‌فرد را به اپلیکشین خود اضافه کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک ؛ آیا از انتقال پول با لمس بی‌شمار تلفن هوشمند خود خسته شده اید؟ بانک‌ها در صدد رفع این مشکل هستند.

 

بانک سانتاندر اعلام کرد حرکت در مسیر قابلیت‌های صوتی را ادامه می‌دهد و قابلیت‌های پرداخت صوتی را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند. این ویژگی در حال حاضر در اپلیکیشن SmartBank مربوط به این بانک برای کاربران iOS در انگلیس فراهم است.

«اد متزگر» مدیر نوآوری فناوری در سانتاندر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «دنیای فناوری و بانکداری به‌سرعت در حال پیشرفت است و این دو، دست به دست هم تلاش می‌کنند تا تجربه کاربری بدون مشکلی ایجاد کنند. از این موضوع خرسندیم که اولین بانک مهم انگلیس هستیم که برای مشتریان خود امکان پرداخت با استفاده از صدا را می‌دهیم و انتخاب دیگری برای تعامل مطلوب با بانک در اختیار مشتریان می‌گذاریم.»

قابلیت‌های مبتنی بر صدا برای غول بانکداری تازگی ندارد؛ سانتاندر ماه مارس سال گذشته دستیار صوتی دیجیتال را به اپلیکیشن موبایل خود افزود.

به گفته «برایان رومل» کارشناس تجارت صوتی پل فایندرز: این کار بزرگی است. خودشان آن را تست کرده‌اند و متوجه شده‌اند این توانایی در سطح جهانی طرفدار دارد و درصد استفاده از این اپلیکیشن بسیار بالا بوده است.

فناوری صوتی در مؤسسات مالی آمریکایی محسوس اما کند است: کاپیتال وان همچنان تنها بانکی است که به‌عنوان مثال، دارای مهارت‌هایی در رابطه با الکسا است. به گفته رومل، این احتمال وجود دارد که سانتاندر به‌زودی این قابلیت را در آمریکا مورد بهره برداری قرار دهد.

بانک‌ها و مؤسسات مالی قصد دارند این فناوری را بهتر مورد بررسی قرار دهند؛ هیچ کس دوست ندارد از قافله عقب بماند اما هیچ کس مطمئن نیست که چگونه به بهترین شکل از این فناوری استفاده کند و برخی بانک‌ها «ظرفیت های اشتباه را به کار می‌گیرند.»

رومل گفت: اگر مشاورانی که اطلاعی از فناوری صوتی ندارند استخدام شوند و انتظار تولید از آن‌ها برود، آن‌ها چیزی خلق می‌کنند که به‌احتمال زیاد به بانک‌ها آسیب می‌زند زیرا اساس کار نادرست است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.