هدف از طراحی کارت هوشمند EMV

هدف از طراحی کارت هوشمند EMV کاهش احتمال وقوع هرگونه سوء استفاده و کلاه برداری از طریق نوار مغناطیسی می باشد.

عصر بانک؛EMV  مخفف سه کلمه Europay, MasterCard, Visa است، سه شرکتی که در اصل استاندارد را ایجاد کردند. در حال حاضر این استاندارد توسط EMVCo مدیریت می شود.EMVCo کنسرسیومی است که توسط MasterCard, Visa ,JCB,Americn Express و Discover  کنترل می شود.

هدف از طراحی کارت هوشمند EMV

EMV برای عملیات بین کارت های هوشمند ، دستگاه های پایانه فروش قادر به پذیرش کارت هوشمند، دستگاه های خودپرداز و همچنین تایید تراکنش های کارت نقدی و اعتباری می باشد. کارت های EMV ، (که کارت های تراشه یا IC نیز نامیده می شوند) کارت های هوشمندی هستند که اطلاعات را به جای نوار مغناطیسی بر روی مدار مجتمع ،ذخیره می کنند .بسیاری از کارت های EMV با stripes ها نیز سازگاری دارند.این کارت ها می توانند یا کارت های تماسی بوده و به صورت فیزیکی داخل کارت خوان قرار گیرند ،یا کارت های بدون تماس باشند که از یک فاصله کوتاه با استفاده از تکنولوژی شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)  خوانده شوند.در این استاندارد از روش های احراز هویت کارت به همراه PIN  و پیشگیری از حملات شبیه سازی کارت استفاده می شود.

هدف از طراحی کارت هوشمند EMV کاهش احتمال وقوع هرگونه سوء استفاده و کلاه برداری از طریق نوار مغناطیسی می باشد.

از ویژگی های بارز EMV این است که نرم افزار پرداخت مصرف کننده در یک تراشه امن تعبیه شده در یک کارت پرداخت پلاستیکی (کارت تراشه یا کارت هوشمند) و یا در یک دستگاه شخصی مانند تلفن همراه قرار گرفته است. تراشه سه عنصر کلیدی را فراهم می نماید:

*  ذخیره اطلاعات

*  انجام پردازش

*  ذخیره ایمن اطلاعات محرمانه و انجام پردازش رمزنگاری (تراشه یک عنصر امن است)

 

به منظور اجرای پرداخت، تراشه باید به یک تراشه خوان در ترمینال پذیرش (attended POS,unattended POS,ATM,) به دو صورت تماسی (ارتباط فیزیکی)و یا غیرتماسی (در مجاورت حداکثر 4 سانتیمتر)ارتباط برقرار کند.در هر دو سناریو ، ترمینال پذیرش قدرت پردازش را برای تراشه فراهم می نماید . کارت تراشه می تواند به صورت تماسی ، غیرتماسی یا هر دو باشد. در حالت بدون کارت مانند موبایل فقط نوع غیر تماسی امکان پذیر می باشد.

از آنجا که سرویس دهندگان بسیاری در سطح جهان خدمات بانکی مرتبط با کارت هوشمند را ارائه می کنند ، در صورتی که هریک بخواهند از سیستم خاص خود استفاده کند ، امکان اتصال این سیستم ها به یکدیگر بسیار مشکل می گردد. از این رو شرکت های مطرح در این زمینه (Visa , Europay,Master Card) اقدام به ارائه این استاندارد  واحد با نام  EMV در این زمینه نموده اند و اصلی این استاندارد ،امکان بکارگیری یک کارت در تمام نقاط جهان می باشد.

کارت تراشه های شناخته شده در سطح جهان که با استاندارد EMV پیاده سازی شده اند عبارتند از:

 

  VIS-Visa

  M/Chips – MasterCard

  AEIPS – American Express

  CUP – China UnionPay

  J Smart – JCB

  D-PAS-Discover/Diners Club Internatinal

 

MasterCard و Visa این استاندارد را برای تراکنش های غیرحضوری از طریق تلفن و  اینترنت نیز توسعه داده اند .MasterCard  برای تجارت الکترونیک ، برنامه احراز هویت تراشه (CAP)به نام Visa,EMV-CAP طرح احراز هویت رمز عبور پویا (DPA) را پیاده سازی نموده اند.

 مزایای EMV

EMV  به طور قابل توجهی امنیت پرداخت کارت های مصرف کننده را از طریق کاهش پرداخت های جعلی (تقلبی و سرقت رفته)  بهبود می بخشد.

ویژگی های EMV به شرح ذیل می باشد:

* احراز هویت کارت تراشه به منظور بررسی واقعی بودن در تراکنش های آنلاین و آفلاین.

 

*  پارامترهای مدیریت ریسک جهت تعیین شرایط برای صادر کننده کارت تراشه و همچنین الزام تراکنش ها جهت انجام عمل مجوزدهی تحت شرایط خاص در حالت آنلاین و آفلاین.

*  امضای دیجیتال اطلاعات پرداخت برای یکپارچگی معامله .

*  تایید قوی دارنده کارت برای محافظت در برابر تقلب.

 

/کتاب مجموعه استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.