ظهور PIN روی موبایل

با پین روی موبایل ما می‌توانیم سهولت استفاده و کاربردی بودن آن را در زندگی روزانه خود حس کنیم.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛تصور کنید بتوانید یک گوشی هوشمند معمولی را با دانلود یک اپلیکیشن به یک دستگاه پذیرنده پول تبدیل کنید. این همان رویایی است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تحقق آن هستند؛ رویایی که با استفاده روزافزون از پرداخت‌های موبایلی و کارتی می‌تواند مزایای زیادی برای اکوسیستم پرداخت، بازرگانان و مشتریان داشته باشد.

 

برای تراکنش‌های کوچک، دریافت پول همچون ترمینال‌های سنتی دریافت برای کارت‌های غیرتماسی یا پرداخت‌های موبایلی عمل می‌کند؛ با استفاده از تکنولوژی‌های RF/NFC بدون نیاز به کد پین یا دستگاه اضافی شما می‌توانید پول مورد نظر خود را دریافت کنید. برای تراکنش‌های بزرگ، امنیت تراکنش باید با فعال سازی کد پین بر روی دستگاه گوشی ایجاد و تقویت شود. این سیستم را PIN-on-Mobile یا PoM می‌نامند ( ویزا و مسترکارت از این روش استفاده می‌کنند)

 

هدف‌گیری تجار خُرد

از نقطه نظر تاریخی، اگر به فضای فروشنده های خُرد نگاه کنید یعنی جایی که افراد در طول هفته یا ماه تراکنش‌های معدودی انجام می‌دهند، آنها لزومی نمی‌بینند که چند هزار دلار را هزینه یک دستگاه پیشرفته کارتخوان و یا اینکه صدها دلار را صرف خرید ترمینال‌های پرداخت کنند، اما پذیرش کارت‌ها بطور فزاینده‌ای برای افزایش فروش ضروری است.

 

این مهم، تجار خُرد را به کاندیدهایی ایده‌آل برای پذیرندگی موبایلی تبدیل می‌کند که می‌توان با تکیه بر آن تلفن موبایل معمولی را به یک دستگاه پذیرنده تبدیل کرد.آنها عمدتاً با پول نقد معامله می‌کنند پس سوق دادن آنها برای پذیرش تراکنش‌ها، بازار جدیدی را برای ارائه کنندگان کارت‌های اعتباری ایجاد خواهد کرد. بعلاوه، تجار خُرد معمولا تراکنش‌های کم ارزش را پذیرش می‌کنند که در آنها بسیار به ندرت کلاهبرداری رخ می‌دهد.  تنها در ماه آپریل امسال 108.4 میلیون کارت غیرتماسی تنها در انگلستان در گردش بوده است و تعجبی ندارد که صادرکنندگان کارت‌های اعتباری آن را به عنوان یک فرصت عالی در نظر می‌گیرند.

 

در رابطه با استفاده صادرکنندگان کارت‌های اعتباری از این فرصت، می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که چگونه مستر کارت و ویزا حضورشان بر پایه استاندارهای پین را تثبیت کرده‌اند؛ موردی که از نظر تاریخی در همکاری تنگاتنگی با PCI PTS (امنیت تراکنش پین) بوده است و در رده‌ استاندارد امنیتی تعریف می‌شود. برندها همیشه پین «استاندارد امنیتی» را لازم دارند. این مورد قبلا به نوعی بود که پذیرش یک کد پین بر روی گوشی موبایل مشتری کاری دشوار شناخته می‌شد چه برسد به پذیرش آن.

 

به احتمال زیاد بخشی از تمایل برای تکامل این فرآیند از سمت بازارهای آسیایی نشات گرفته است. جایی که ما شاهد روش‌های پرداختی منحصربفردی هستیم که بسیار محبوب هستند. با گسترش استفاده از گوشی‌های موبایل، استفاده از NFC و کدهای QR برای پرداخت، برندهای کارتی معمولا برای مدل کسب و کاری خود احساس تهدید می‌کنند.

 

موانع پین بر موبایل

اجازه دهید از خود تکنولوژی شروع کنیم. یکی از بزرگترین (و واضح ترین) چالش‌ها در رابطه با دستگاههای موبایلی این است که ناامن هستند. آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی را می‌توان به سادگی رووت کرد. بنابراین چگونه باید این دستگاهها را امن کرد یا آنقدر از آنها مطمئن شد که دستگاه گوشی یک مشتری بتواند کد ورودی پین را پذیرش کند؟

شرکت‌ها روی طیف گسترده‌ای از ایده‌ها مشغول به کار هستند و فرمول برنده به احتمال زیاد شامل تعداد زیادی لایه امنیتی می‌شود که بتواند تا حد ممکن تهدیدها و حملات احتمالی را محدود کند. برای مثال، مخدوش کردن شماره‌های یک پد پین، کار را برای بدافزارها برای فهمیدن آن مشکل می‌سازد. این روش، در کنار معیارهایی همچون رمزگذاری نقطه به نقطه و استفاده از سخت‌افزارهای امنیتی در حال حاضر روی بسیاری از دستگاهها بکار گرفته می‌شوند و معمولا کلید ماجرا به حساب می‌آیند. ما همچنین شاهدیم که تقسیم‌بندی پرداخت برای پرداخت‌های موبایلی به کارت‌ها نیز سرایت کرده است زیرا باعث می‌شود تاثیر هر گونه بدافزار بر روی دستگاه را محدود سازد.

بعلاوه، صنعت هنوز منتظر اطلاعات استخراج شده از آزمایشاتی است که نشان می‌دهد چگونه مشتریان این تغییر را حس خواهند کرد. ما می‌توانیم هر نوع تکنولوژی که خواستیم را ابداع کنیم، اما اگر مشتریان احساس امنیت نکنند، و یا ندانند از آن چگونه استفاده کنند، پروژه قبل از شروع محکوم به شکست است.

عاقبت اینکه، چنین حرکتی می‌تواند برای شرکت‌های درگیر ماجرا کمی ترسناک باشد. ترغیب کردن خریداران برای ورود اطلاعات حساس بر دستگاههای استاندارد مشتری می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد، اما اولین باری که کسی در آن مشکلی پیدا کند، همچون یک خبر سمی بر شهرت آن تاثیر خواهد گذاشت.

 

گام بعدی چیست؟

از نظر بنیادی، همکاری نزدیک برای آینده موفق این تکنولوژی ضروری است. ما باید از نزدیک، داده‌های این آزمایش را در کشورهای مختلف برای شناسایی بهترین مسیر رو به جلو، چالش‌های امنیتی بالقوه و ترجیحات مشتری مشاهده کنیم. آزمایش‌های بزرگتر را می‌توان بعد از آن انجام داد.

 

جدا از فرصت‌های به دست آمده از این مورد، ما همگی کاربر هستیم و این تغییر صرفا یک نمونه دیگر از تحول دائمی صنعت تکنولوژی پرداخت است و با پین روی موبایل  ما می‌توانیم سهولت استفاده و کاربردی بودن آن را در زندگی روزانه خود حس کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.