تور مجازی 360 درجه موزه بانک ملی ایران

علاقه مندان به بازدید از ابنیه و اشیای قدیمی و گران بهای موزه بانک ملی ایران می توانند در قالب تور مجازی از آثار فاخر این موزه بازدید کنند.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جهت بازدید مجازی از موزه بانک و همچنین ساختمان سردار اسعد می توان به سایت اصلی بانک مراجعه و با عبور از سالن های موزه به صورت 360 درجه و مجازی آثار آن را رویت کرد.

 
این امکان برای علاقه مندان به بازدید از آثار ملی و موزه که فرصت کافی برای مراجعه حضوری ندارند، بسیار مناسب است و مخاطب می تواند در بازدید خود در راهروهای مختلف گشت و گذار داشته و از تمامی بخش ها دیدن کند.
 
 
لازم به ذکر است، پیش از این امکان بازدید مجازی از ساختمان قدیمی موزه بانک ملی ایران (ساختمان سردار اسعد) فراهم بوده اما در به روزرسانی جدید، این امکان برای ساختمان جدید موزه نیز مهیا شده است.
 
 
ساختمان سردار اسعد، مکان سابق موزه بانک ملی ایران است که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک ملی ایران در بیستم شهریور ماه 1357 و برای به نمایش گذاشتن پیشکش ها و هدایای نفیس رسیده از بانک های سراسر جهان به بانک ملی ایران، این بنا به عنوان"موزه بانک ملی ایران" نامگذاری شد.
 
 
ضمن اینکه در سال های اخیر با توجه به جایگاه ویژه ساختمان صندوق پس انداز بانک ملی ایران در بین آثار ثبت شده میراث فرهنگی و با دیدگاه عمومی کردن بازدید از اشیای موزه بانک ملی ایران، مدیران بانک برآن شدند تا این ساختمان را که خود یک اثر ملی است به موزه تبدیل کرده و اشیای گرانقیمت و گنجینه های ارزشمند بانک را در آن برای عموم قابل بازدید کنند.
 
 
ساختمان صندوق پس انداز بانک در شرق مجموعه ادارات مرکزی بانک ملی ایران قرار دارد و عملیات ساخت آن به وسیله هنریش، معمار آلمانی در سال 1312 خورشیدی شروع و در سال 1315 به بهره برداری رسیده است.
 
 
در این ساختمان برای نخستین بار به صورت همزمان معماری باستانی ایران و معماری اروپا در معماری بناهای دولتی استفاده شده است.
 
 
سرانجام نیز با حمایت های هیأت مدیره بانک ملی ایران در سال 1395 و عزم راسخ دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک، افتتاح موزه در تابستان 1396 عملیاتی شد.
 
 
موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی تهران در ایام نوروز 97، همه روزه جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 7 تا 17 آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است و پس از این ایام، از ساعت 7 تا 13، پذیرای گروه‌های دانش‌آموزی بوده و از ساعت 13 تا 17، به عموم مردم خدمات‌رسانی می‌کند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.