نماد معاملاتی بانک دی بازگشایی شد

در پی اقدامات انجام شده و تهیه و انتشار گزارش های مورد نیاز سازمان بورس، اعم از گزارش های عملکرد فعالیت ماهانه و همچنین صورت های مالی میان دوره ای سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و دوازده ماهه،نماد بانک دی در بازار سرمایه بازگشایی شد و نماد بانک به معاملات بازار سرمایه بازگشت.

عصر بانک؛بانک دی در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و با هدف حفظ منافع سهامداران ، اقداماتی در خصوص فروش دارایی های منجمد جهت افزایش سرمایه در دستور کار قرار داده است.

 

بر اساس این گزارش،  بانک دی سرمایه گذاری های مناسبی در بخش املاک نیز انجام داده که با توجه به بهبود وضعیت معاملات املاک و رشد نرخ در این بازار می تواند سود مناسبی را از این محل شناسایی کند.

یکی از دارایی های ارزشمند بانک دی، شرکت تولید نیروی برق دماوند،  بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه است که حدود 20 درصد از برق شهر تهران و  8 درصد از برق کل کشور را تامین می کند و  فروش آن می تواند کمک بسزایی به اصلاح صورت های بانک نماید.

علاوه بر اهمیت و ارزش این نیروگاه ، نکته قابل توجه دیگر در این خصوص ارزش جایگزینی بالای نیروگاه برق دماوند است و با توجه به رشد قیمت ارز و تجهیزات نیروگاه دماوند که بر اساس نرخ روز ارز محاسبه می شود ارزش جایگزینی این نیروگاه اهمیت بسزایی دارد که قطعا در زمان واگذاری و عرضه سهام این نیروگاه به آن توجه خواهد شد و به نظر می رسد که در ارزشگذاری سهام آن تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 

شایان ذکر است که تصمیم هیات مدیره بانک در راستای رعایت قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و همچنین ارتقای نظام مالی کشور، جهت فروش یا واگذاری دارایی های مازاد بانک و شرکت های گروه مالی دی از جمله سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند، سهام شرکت سرمایه گذاری بوعلی و سهام سایر شرکت های غیربورسی و همچنین سایر سرمایه گذاری های انجام شده در املاک و پروژه های در جریان ساخت ، رعایت استانداردهای بانک مرکزی ، صورت های اصلاح و  نسبت کفایت سرمایه را در پی خواهد داشت.

گفتنی است با توجه به برنامه های مهم بانک دی شامل فروش اموال مازاد و همچنین تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور افزایش سرمایه و با هدف بهبود ساختار مالی پس از بازگشایی نماد، این بانک شاهد روند قابل قبولی خواهد شد. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.