تورم ونزوئلا به یک میلیون درصد می رسد

صندوق بین المللی پول روز گذشته اعلام کرد که نرخ تورم ونزوئلا ممکن است تا پایان سال جاری میلادی به یک میلیون درصد افزایش یابد.

عصر بانک؛به گزارش آسوشیتدپرس، این موضوع در حالی از سوی صندوق بین المللی پول اعلام شده است که بحران اقتصادی در این کشور منطقه امریکای لاتین همچنان ادامه دارد.

 

' آلخاندرو ورنر' رئیس بخش نیمکره غربی صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد: بحران اقتصادی ونزوئلا درحال حاضر با آلمان پس از جنگ جهانی اول و زیمبابوه در آغاز دهه گذشته مقایسه می شود.

آسوشیتدپرس در ادامه عنوان کرد: ونزوئلا که زمانی یک کشور ثروتمند تولیدکننده نفت به حساب می آمد در سالهای اخیر با بحران های اقتصادی روبرو شده به طوریکه مردم این کشور همچنان با چالش یافتن مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کنند و شمار زیادی از مردم در مرزهای کلمبیا و برزیل برای مهاجرت به این دو کشور عزیمت می کنند.

صندوق بین المللی پول همچنین درادامه گزارش داد که کمبود برق، آب و مشکلات در حمل و نقل عمومی موجب بروز مشکلات جدی برای میلیون ها ونزوئلایی شده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا عامل شرایط اقتصادی این کشور را جنگ اقتصادی خوانده که امریکا و اروپا علیه کاراکاس به راه انداخته اند. این در حالی است که مخالفان در ونزوئلا مادورو را عامل سوءمدیریت در این کشور می دانند و بارها خواستار کناره گیری وی از قدرت شده اند.

صندوق بین المللی پول برآورد کرده که اقتصاد ونزوئلا در سال جاری میلادی احتمالا 18 درصد کوچک شود. این سومین سال پیاپی است که اقتصاد ونزوئلا با این شرایط نزولی دو رقمی روبرو می شود.

 

/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.