سکه رکورد شکست

سکه از روزهای ابتدایی هفته شاهد افزایش قیمت بود و امروز به چهار میلیون و 615 هزار تومان رسید که گفته می‌شود علت آن به افزایش نرخ دلار برمی‌گردد.

عصر بانک؛محمد کشتی‌آرای ،عضو هیات مدیره‌ اتحادیه طلا و جواهر؛ درباره‌ قیمت طلا و سکه در بازار تا ساعت13:30 اظهار کرد: قیمت جهانی هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1202 دلار است. همچنین سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 615 هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون تومان داد و ستد شد.

 

به گفته‌ کشتی‌آرای، نیم‌سکه دو مییلون و 161 هزار تومان، ربع ‌سکه یک میلیون و 92 هزار تومان و سکه یک گرمی 572 هزار تومان قیمت دارد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار 341 هزار و 200 و هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 478 هزار تومان در طلافروشی‌ها داد و ستد می‌شود.

 

عضو هیات مدیره‌ اتحادیه طلا و جواهر علت افزایش قیمت سکه و طلا را افزایش قیمت ارز دانست و گفت: روز گذشته سکه تمام طرح جدید تا چهار میلیون و 450 هزار تومان هم رفته بود و امروز شاهد افزایش بیش از 140 هزار تومان بوده است. در عین حال از روز شنبه هم 550 هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ایم.

 

کشتی‌آرای با بیان اینکه تقاضا هم یکی از علل افزایش قیمت است، افزود: مصنوعات طلا در رکود کامل هستند و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود اما سکه‌ متقاضی دارد. البته بازار هیجانی و التهابی است و همین تقاضا هم موجب افزایش قیمت سکه و ایجاد حباب شده است.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.