پرداخت‌های آینده: خودکار و ناملموس

پرداخت‌های دیجیتال موجب تحول در حوزه تجارت شد؛ اما تجربیات تجاری در آینده، پرداخت‌ها را متحول، ناملموس و به بخشی ارزشمند از تجربه تجاری گرانقدر و مشتری محور تبدیل می‌نماید.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛پرداخت‌ها در آینده بصورت خودکار و مستقل انجام خواهند شد و بانک‌ها، پذیرندگان و فروشندگان باید از هم‌اکنون خود را برای آن آماده کنند.

 

سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این حوزه بیش از 28 میلیارد دلار است. همراه با تشدید نیروهای اقتصادی و سیاسی، مشتریان در سراسر جهان شاهد تکامل جدید روش‌های پرداخت هستند که در نتیجه آن پرداخت‌ها به تجربه تجاری گسترده‌تری تبدیل می‌شوند و ارزشی تصاعدی برای مشتریان به همراه خواهند داشت. اصول بنیادین پرداخت مستقل و خودکار ازاین‌قرار است:

 

احراز هویت در پرداخت ادغام می‌شود:

کارت‌ها و پین‌های آن‌ها و روش‌های احراز هویت دیگر یادگارهای گذشته خواهند بود.

 

تراکنش‌های ناملموس:

تراکنش‌های غیرملموس به زودی شروع به کار می‌کنند و این اتفاق زودتر از آنچه ‌که انتظارش را داریم رخ می‌دهد.

 

پاداش‌ها هماهنگ می‌شوند:

طرح‌های پاداش محدود کنونی جای خود را به طرح‌های وفاداری و پاداش هماهنگ می‌دهند که در آن دفترکل‌های توزیع‌شده امور را تسهیل می‌کنند و درنتیجه این امکان به وجود می‌آید که پاداش‌ها با تراکنش، بالاترین تناسب را داشته باشند و بیشترین ارزش را برای مشتری فراهم کنند.

پرداخت‌های خودکار و مستقل موجب تحول علایق و عادات مشتریان می‌شود و درنهایت وضعیت را برای رهبران کنونی حوزه پرداخت متحول می‌کند. پرداخت‌های خودکار موازنه قدرت اقتصادی و بازار را بر هم می‌زنند، هویت را به روش‌های تازه‌ای احراز و از آن محافظت می‌کنند و بر سامانه‌های پاداش که مشتریان را مأیوس و ارزش واقعی را نابود می‌کند، غلبه می‌نمایند.

پرداخت‌های دیجیتال موجب تحول در حوزه تجارت شد؛ اما تجربیات تجاری در آینده، پرداخت‌ها را متحول، ناملموس و به بخشی ارزشمند از تجربه تجاری گرانقدر و مشتری محور تبدیل می‌نماید. سؤال این است: چگونه می‌توانید بازار پرداخت‌های خودکار را تصور و ایجاد کنید و نسبت به آن مدعی شوید درصورتی‌که امروزه تنها بخش‌هایی از آن وجود دارد؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.