تنها 5 سال با زندگی رباتیک فاصله داریم

بنیانگذار بزرگترین استارتاپ ژاپنی در صحبت‌های خود گفت که تا پنج سال دیگر، ربات‌های این استارتاپ به بازار عرضه خواهند شد.

عصر بانک؛به نقل از سی‌نت، هنگامی که صحبت از زندگی انسان با ربات به میان می‌آید، افکار به سوی آینده معطوف می‌شوند اما شاید، تنها پنج سال با این آینده فاصله داشته باشیم.

 

"تورو نیشیکاوا"(Toru Nishikawa)، بنیانگذار بزرگترین استارتاپ ژاپن موسوم به "پریفرد نت‌ورکز"(Preferred Networks) گفت: ما قصد داریم تا پنج سال آینده، چنین ربات‌هایی را به بازار عرضه کنیم و شاهد کاربرد آنها باشیم.

 

این استارتاپ در ماه اکتبر سال جاری، از نوعی ربات خودران رونمایی کرد که می‌تواند اتاق را تمیز کند و اشیای روی زمین را بردارد. نیشیکاوا باور دارد که استارتاپ "پریفرد نت‌ورکز" می‌تواند تا پنج سال آینده، چنین ربات‌هایی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

 

ارزش این استارتاپ در حال حاضر، دو میلیارد دلار تخمین زده شده و شهرت آن بیشتر به خاطر تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی است. پریفرد نت‌ورکز در حوزه فناوری خودورهای خودران، با شرکت‌های "پاناسونیک" و "تویوتا" همکاری می‌کند.

 

 

نیشیکاوا افزود: هدف ما، تنها ارائه فناوری هوش مصنوعی نیست؛ بلکه قصد داریم راه‌هایی برای ترکیب هوش مصنوعی و علم رباتیک ارائه دهیم.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.