«بلاک‌چین» پر درآمدترین رشته مهندسی

در حالی که تا چندی قبل مهندسان حوزه هوش مصنوعی پردرآمدترین مهندسان محسوب می شدند، به تازگی یک رشته مهندسی نوپای دیگر به نام مهندسی بلاک چین نیز بسیار پردرآمد شده است.

عصر بانک؛به نقل از سی ان بی سی، بررسی های موسسه تحقیقاتی آمریکایی هایرد نشان می دهد ابداع روش های جدید رمزگذاری داده ها از طریق فناوری بلاک چین کسب و کار پررونقی است که درآمد سرشاری را برای متخصصان این حوزه به ارمغان می آورد.

 

بررسی ها نشان می دهد مهندسان بلاک چین سالانه به طور متوسط 150 تا 170 هزار دلار درآمد خواهند داشت. این در حالی است که متوسط درآمد مهندسان نرم افزار به طور متوسط از 135 هزار دلار فراتر نمی رود.
 
افزایش تقاضای شرکت های بزرگ فناوری برای استخدام متخصصان بلاک چین اصلی ترین عامل این تحول محسوب می شود. فیس بوک، آمازون، آی بی ام و مایکروسافت از جمله شرکت هایی هستند که استخدام متخصصان بلاک چین را در دستور کار خود قرار داده اند. بررسی های هایرد نشان می دهد تقاضا برای استخدام مهندسان بلاک چین در یک سال اخیر تا 400 درصد افزایش یافته است.
 
متخصصان بلاک چین باید در زمینه هایی مانند شبکه، طراحی پایگاه داده، رمزنگاری و آشنایی با برخی زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، جاوااسکریپت، سی پلاس پلاس، گو، سالیدیتی، پیتون و … از دانش بسیار بالایی برخوردار باشند.
 
 
/خبرآنلاین 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.