تحول در وام‌دهی توسط فین‌تک‌ها

تأثیر فین‌تک‌ها بر بازار مالی، به‌ویژه در بازار وام‌دهی، بیش از میزانی است که مردم و کارشناسان در گذشته پیش‌بینی می‌کردند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بازار وام‌دهی دستخوش تغییراتی سریع و چشمگیر شده است و مشتریان به دنبال معامله‌های جذاب بر روی وام‌های خود هستند. درعین‌حال وام‌دهندگان برای مدیریت حجم عظیم مشتریان و داده‌هایی که به‌طور منظم تولید می‌شود، اوضاع بهتری نسبت به قبل دارند. روش‌های قدیمی کنار رفته و روش‌های جدید به‌سرعت اوضاع را در دست می‌گیرند.

 

مدل‌های جدید

مدل‌های وام‌دهی جدید باقابلیت‌های جذاب و متنوع در طول زمان به پختگی رسیده‌اند و به همین خاطر برای برخی وام‌دهی‌دهندگان جذاب‌تر هستند. روندها و روش‌های وام‌دهی سنتی به نفع مدل‌های جدید میدان را ترک می‌کنند. مشتریان بسیاری نیز از این وضعیت منتفع می‌شوند و عمدتاً از وجود محصولات جدید در بازار سود می‌برند.

 

ارائه خدمات جالب‌تر

امروزه با کمک فین‌تک‌ها، وام‌دهندگان می‌توانند محدوده وسیع‌تری از خدمات را به مشتریان ارائه دهند ازجمله محصولاتی که شخصی‌تر هستند و برای رفع نیازهای خاص برخی مشتریان توسعه یافته‌اند. فین‌تک نقش مهمی در این موضوع ایفا کرده و فناوری‌هایی مانند بلاک‌چین و راه‌کارهای فرد به فرد(P2P) این روند را سهل و یکپارچه می‌کنند. مزایای این تکنولوژی را می‌توان به سهولت معرفی کرد تا مشتریان بیشتری را جذب این روش شوند، همچنین به شرکت‌ها اجازه تجربه پیکربندی‌های مختلف برای معاملات خود را داد که این امر می‌تواند در طول زمان نتایج بهتری داشته باشد.

 

پردازش سریع‌تر

مزیت دیگر این فین‌تکها برای وام‌دهندگان این است که آنها قابلیت بسیار بیشتری برای پردازش داده‌های خود دارند. از طریق راهکارهای فین‌تک، وام‌دهندگان می‌توانند به‌آسانی به اطلاعات اغلب مشتریان دسترسی پیدا کنند و دید بهتری از هر یک از آنها در سطح شخصی داشته باشند. درعین‌حال پیشنهادهای آتی را می‌توان به نحوی شخصی‌سازی کرد که برای مشتریان قبلی که از خدمات وام‌دهندگان در گذشته بهره‌مند شده‌اند جذاب‌تر باشد و حلقه مستمری ایجاد کرد که همه را مستفیض نماید. هم‌چنین آنها می‌توانند در این صنعت اعتمادسازی کنند؛ موضوعی که اهمیت زیادی دارد.

 

تحلیل و جستجو در مقیاس وسیع

با پیشرفت‌های عظیمی که در حوزه پردازش و تحلیل داده حاصل شده، تحلیل و جستجو در مقیاس وسیع ممکن شده است. گردآوری حجم عظیم داده‌ها و استخراج اطلاعات مفید و معنادار از آنها، به‌جای حدس‌های علمی بر اساس روندهای گذشته، امروز از هر زمان دیگری سهل‌تر شده است. به‌علاوه ما حالا می‌توانیم این اطلاعات را سریع‌تر از هر زمان دیگری پردازش کنیم و به شرکت‌ها این امکان را بدهیم تا از پردازشی مستمر و عملاً خودکار بهره‌مند شوند که می‌تواند روندهای داخلی هر سازمانی را یکپارچه سازد.

 

روشن است که تأثیر فین‌تک‌ها بر بازار مالی، به‌ویژه در بازار وام‌دهی، بیش از میزانی است که مردم و کارشناسان در گذشته پیش‌بینی می‌کردند. امید می‌رود این وضعیت تثبیت شود زیرا اوضاع روندی صعودی را طی می‌کند که برای همه افراد درگیر خوشایند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.