گران‌ترین شهرهای جهان در سال 2019

سنگاپور در رقابت امسال، جایگاه خود را با دیگر شهرها تقسیم کرد.

عصر بانک؛به نقل از اکونومیست، امسال نیز به مانند سال‌های گذشته رده‌بندی 10 شهر گران قیمت جهان بر اساس جمع آوری اطلاعات مربوط به 400 قیمت از 160 بخش کالایی و خدماتی است منتشر شده است.

 
در رده بندی امسال برای نخستین بار طی 27 سال انتشار این گزارش، سه شهر به طور مشترک در جایگاه گران‌ترین شهر جهان قرار گرفته‌اند.
 
در ادامه به معرفی 10 شهر گران قیمت جهان در سال 2019 می‌پردازیم:
 
1- پاریس / سنگاپور / هنگ کنگ
سنگاپور امسال نیز به مانند سال گذشته همچنان گران‌ترین شهر جهان است. هزینه زندگی در پاریس و هنگ کنگ افزایشی بوده است و این دو شهر که در رده بندی سال گذشته به ترتیب در رده‌های دوم و چهارم فهرست قرار داشتند، امسال خود را به سنگاپور رسانده‌اند تا نامشان به عنوان گران‌ترین شهرهای جهان در سال 2019 مطرح شود.
 
2- زوریخ
این شهر در رده بندی سال گذشته در رده چهارم قرار داشت و هزینه‌های زندگی در آن در مقایسه با سال قبل تغییر چندانی نداشته است، اما افزایش هزینه‌های زندگی در پاریس و هنگ کنگ و صعود آن‌ها به رده نخست، زوریخ را تبدیل به چهارمین شهر گران جهان کرده و آن را به دومین رده این فهرست رسانده است.
 
3- ژنو / اوزاکا
رتبه سوم گران‌ترین شهرهای جهان به طور مشترک به یک شهر سوئیسی و یک شهر ژاپنی رسیده است. ژنو سال گذشته در رده هشتم و اوزاکا در رده یازدهم قرار داشتند.
 
 
4- سئول / نیویوورک / کپنهاگ
هفتمین شهر گران قیمت جهان و چهارمین رده در رتبه بندی سال 2019 مربوط به پایتخت کره جنوبی است. سئول سال گذشته در رده ششم قرار داشت.
 
نیویورک آمریکا و کپنهاگ دانمارک نیز که در رده بندی سال گذشته در رده‌های سیزدهم و هشتم قرار داشتند، به طور مشترک در رده بندی امسال همراه با سئول به عنوان هفتمین شهرهای گران قیمت جهان معرفی شده‌اند.
 
 
5- لس‌آنجلس / پایتخت رژیم صیهونیستی
 
رده پنجم گران‌ترین شهر و آخرین شهرهای حاضر در این فهرست به طور مشترک به بزرگ‌ترین شهر کالیفرنیا و تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی رسیده است. این دو شهر سال گذشته در رده‌های دهم و نهم قرار داشتند.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.