کاهش چشمگیر شکایات از بیمه آسیا
عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با انتشار آماری از شکایتهای مکتوب دریافت شده بابت عملکرد شرکتهای بیمه در شش ماهه اول سال 1398 اعلام کرد، گزارشهای ثبت شده در سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمهگذاران در ارتباط با عملکرد بیمه آسیا در این مدت، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 41 درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش و با توجه به کاهش 24 درصدی شکایات مکتوب از شرکتهای بیمه در شش ماهه اول سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش شکایات از بیمه آسیا، 17 درصد از متوسط کاهش شکایات شرکتهای بیمه، پایینتر بوده است.
در گزارش بیمه مرکزی آمده است، با توجه به سهم 9.8 درصدی بیمه آسیا از پرتفوی صنعت بیمه و سهم 5.5 درصدی شکایات از این شرکت، وضعیت بیمه آسیا در شاخص نسبت سهم شکایات به سهم پرتفو، در وضعیت مطلوب قرار دارد.
گفتنی است، سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمهگذاران، برای سهولت ثبت شکایات توسط مردم در سراسر کشور و رسیدگی به شکایات در سریعترین زمان، در ابتدای سال 1393 توسط اداره رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی راهاندازی شد.