نبود امنیت، ضعف بانکداری الکترونیک

یک کارشناس امور بانکی گفت: یکی از ضعف های بانکداری الکترونیک که باید آن را برطرف کرد عدم امنیت موجود در این نظام نو پا است .

عصر بانک؛شاهین شایان آرامی، کارشناس امور بانکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بانکداری الکترونیکی مزایای متعددی دارد که اولین مزیت آن سهولت بستر نقل و انتقالات پولی در کشور است اما این مزایا در فضای مناسب اقتصادی کشور می تواند خود را نمایان کند.

 

وی افزود: امروزه با توجه به تکنولوژی روز که بر دنیا حاکم است اکثر خرید و فروش ها و کارهای تجاری به صورت مجازی و با استفاده از اینترنت انجام می شود اما در این نوع سیستم نیز مشکلات سایبری همچون هک حساب ها و کلاهبرداری وجود دارد که برای حل آنها باید تدابیری را نیز در نظر بگیریم.

 

شایان آرامی اظهار داشت: زمانی که نظام بانکی به سمت الکترونیکی شدن حرکت و افزایش مبادلات پولی را ایجاد می کند باید همگام با آن امنیت حساب ها و معاملات نیز ارتقا یابد. در صورت وجودامنی ت  واستفاده از فضای مجازی هزینه نقل و انتقال پول به شدت کاهش می یابد.

 

شایان عنوان کرد: از طریق بانکداری الکترونیک و با استفاده از تلفن های هوشمند می توانیم بازار خدمات بانکی را به توسعه دهیم و با نقاط مختلف ارتباط بر قرار کنیم.

 

وی در پایان افزود : ارائه خدمات الکترونیکی از طریق تلفن همراه، فضای مجازی و استفاده از اینترنت، ارائه خدمات از طریق کارت های همراه از جمله شاخه های مختلف بانکداری الکترونیک محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.