مقاومت بانک‌ها در برابر تعهدات جدید

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، از مقاومت بانک ها در مقابل تعهدات جدید دولتی خبر داد و گفت: دولت از محل تسعیر ارز و اوراق خزانه، بدهی خود را با بانک ها تسویه خواهد کرد.

عصر بانک؛ مهر نوشت: کوروش پرویزیان با تاکید بر ضرورت سرعت‌بخشیدن به پرداخت بدهی دولت به بانک ها و پیمانکاران بخش‌خصوصی، گفت: بدهی دولت به بانکها باید پرداخت شود تا قدرت اعتباردهی آنها ارتقا یابد. البته برای این موضوع پیشنهاداتی مطرح و مصوب شده که به نظر می رسد گام رو به جلویی برای این است که بخشی از تعهدات گذشته دولت به بانک ها کم شود.

 

رئیس کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: البته مهمتر از پرداخت بدهی‌های دولت به بانک ها، باید مقاومت کنیم که تعهدات جدیدی به دوش بانک ها گذاشته نشود، این موضوعی واجد اهمیت است؛ ضمن اینکه نظم مالی در هزینه‌کرد بخش دولتی را نیز فراهم خواهد آورد؛ بنابراین هم مهم است که بازپرداخت تعهدات گذشته صورت گیرد و هم مهم‌تر آن است که تعهدات جدیدی به بانک ها اضافه نشود.

 

وی تصریح کرد: دولت از محل تسعیر ارز و نیز انتشار اوراق خزانه، قرار است که بدهی خود را با بانک ها تسویه کند، اما نیاز است که بازار ابزارهای مالی کشور توسعه یابد، چراکه ظرفیت خوبی در این بخش داریم که باید کمک کنیم ابزارهای جدید در بازار مالی در سایه آن، ایجاد شود؛ حتی پیشنهاد ما این است که در آینده، ابزارهای مالی که در سطح بین‌المللی قابل استفاده است نیز به این ابزارها اضافه شود.

 

به گفته پرویزیان، دولت باید اوراق قابل خرید و فروش در بازارهای بین‌المللی را نیز منتشر کرده و کمک کند بانک ها و نهادهای مالی بتوانند اوراقی را در سطح بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی منتشر کنند تا مقداری جذب منابع از این طریق هم صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.