عملکرد نادرست نظام بانکی و بازار سرمایه به رکود دامن زد

یک کارشناس اقتصادی گفت: ضعف مدیریت در بخش دولتی و خصوصی از دیگر عوامل تشدید رکود است

عصر بانک؛در تحلیل و تغییر مشکلات اقتصادی گفت: شرایط فعلی کشور مجموعه‌ای از مشکلات پولی، مالی، صنعتی، اشتغال، بازار سرمایه، مسائل خدمات و کشاورزی را به دنبال داشته که نهایتاً به رکود تورمی رسیده است.

 
وی با اشاره به عملکرد دولت در کاهش تورم و هزینه‌ها اظهار داشت:  رقم تورم در دولت یازدهم قابل ملاحظه و با گذشت دو سال از عمر دولت شاهد کاهش هزینه‌های زائد نیز هستیم.
 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش ظرفیت تولید در کشور عنوان داشت: تولیدکنندگان به دلیل مشکل در نقل و انتقال ارزی در واردات و مواد اولیه به کشور با مشکل روبرو هستند که این امر به کاهش ظرفیت‌های تولید منجر شده است.
 
وکیلی یکی از دلایل رکود را تحریم‌ها دانست و گفت: ضعف مدیریت در بخش دولتی و خصوصی به افزایش رکود کمک کرده است.
 
وی در ادامه بد عمل کردن نظام بانکی، بازار سرمایه و بورس را از دیگر عوامل رکود برشمرد و اظهار کرد: درمان چنین اقتصادی نیازمند بازه زمانی طولانی است.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: از مشخصه‌های رکود تورمی می‌توان به کاهش سطح اشتغال، توقف فعالیت واحدهای تولیدی به طور نسبی و پروژه‌های عمرانی ناتمام اشاره داشت.
 
وکیلی کاهش تورم را در تعادل عرضه و تقاضا دانست و افزود: اگر دولت موفق شود واحدهای تولیدی را فعال و ظرفیت واحدهای تولیدی را افزایش دهد و ورود مواد اولیه به کشور تسهیل شود، قطعاً بخشی از مشکلات رکود و تورم کاهش می‌یابد.
 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.