رایزنی‌های جدید ایران با مقامات‌بانکی‌جهان

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با برخی مقامات بانکی کشورهای مختلف جهان بر آماده‌سازی شرایط برای دوران بعد از رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

عصر بانک؛ولی الله سیف که برای شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به لیما پایتخت کشور پرو سفر کرده است، در اجلاس مجمع عمومی که با حضور مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، رئیس بانک جهانی، رئیس جمهور کشور پرو و روسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای مختلف از جمله وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان برگزار شد، شرکت کرد.

 رئیس کل بانک مرکزی همچنین با همتایان خود از بانک‌های مرکزی آلمان، فرانسه، هند و ترکیه دیدار و در خصوص مباحث مورد علاقه و اقدامات قابل انجام در برهه کنونی و آماده‌سازی شرایط برای دوره بعد از رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در این جلسات مواردی همچون فراهم کردن شرایط و مقدمات لازم جهت احیا و ارتقای روابط بانکی در دوره بعد از تحریم، فعال‌سازی مجاری پرداخت و حساب‌های غیرفعال شده قبلی، افتتاح حساب‌های جدید، تعیین تکلیف اقلام باز باقیمانده از دوره تحریم، اعزام هیات‌های بانکی و تبادل تجربیات حرفه‌ای و تخصصی بانکی به ویژه در حوزه نظارت بر بانک‌ها و رعایت و تطبیق مقررات، قوانین ناظر بر مبارزه با پولشویی، آموزش کارکنان نظام بانکی و… و. مطرح و تفاهمات لازم برای عملیاتی کردن آنها حاصل شد.

 

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.