آغاز مذاکرات همکاری میان بانک سرمایه و بانک توسعه اعتباری مجارستان

نشست جمعی از مدیران ارشد بانک سرمایه و هیات نمایندگی بانک توسعه اعتباری مجارستان برگزار شد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، در این نشست که سه شنبه 14 مهر ماه در سالن کنفرانس حوزه مدیریت بانک سرمایه برگزار شد، توماس بالوق، مدیر توسعه تجاری بانک توسعه اعتباری مجارستان و نماینده تام الاختیار این بانک با اشاره به اینکه بانک توسعه اعتباری مجارستان در ایران به دنبال اهداف کوتاه مدت نیست اظهار داشت: استراتژی اصلی ما در ایران ایفای نقش به عنوان یکی از اولین پل های ارتباطی ایران و اروپا ست و با افتتاح شعبه مونیخ ما در آلمان این امکان آسان تر می شود.

 

وی افزود: مشتریان اصلی ما شرکت های نفتی، ماشین سازی و انفورماتیک هستند و تا پایان ماه نوامبر، شعبه مونیخ بانک توسعه اعتباری رسماً افتتاح می شود. استراتژی این بانک تشکیل یک بانک خصوصی با بالاترین کیفیت خدماتی است و استراتژی دیگر ما خرید شرکت هایی است که می توانند در زمینه دستیابی به اهداف و استراتژی ما را یاری کنند.

 

نماینده تام الاختیار بانک توسعه اعتباری مجارستان با اشاره به اینکه زمینه کاری آن بانک مستر کارت و ویزا کارت می باشد اظهار کرد: صدور مستر کارت و ویزاکارت یکی از اهداف ما در ایران است و در نتیجه منتظر برداشتن تحریم ها نیستیم و آمادگی آن را داریم تا از الان و پیش از برداشته شدن تحریم ها همکاری های خود را با بانک سرمایه در زمینه سوئیفت آغاز کنیم.

 

وی اظهار داشت: بانک توسعه اعتباری آماده هر نوع همکاری، سرمایه گذاری مشترک و افتتاح شعبه در ایران است و تمامی خدمات تا صدور کارت اعتباری را برای مشتریان شما انجام خواهد داد و می تواند پل ارتباطی شرکت های اروپایی و ایران باشد.

 

بالوق با اشاره به اینکه روند تصمیم گیری در بانک توسعه اعتباری مجارستان بسیار کوتاه است اعلام کرد: اگر توافقات اولیه صورت پذیرد، ظرف چند هفته مراحل اجرایی آن انجام شده و به مرحله عملیاتی خواهد رسید. هم اکنون پیش نویس قرارداد در زمینه سوئیفت به زبان انگلیسی درحال آماده شدن است و پس از انجام توافقات اولیه به عنوان اولین اقدام برای شما ارسال می گردد.

 

پرویز احمدی، رئیس هیات مدیره بانک سرمایه نیز در این نشست با عرض خیرمقدم به هیات مجاری اظهار داشت: بانک سرمایه بانکی با کادر جوان و تحصیل کرده است و در همه زمینه های بانکی فعالیت دارد.

 

وی افزود: با تجربیاتی که طرفین مذاکره دارند می توان از تفاهم نامه گذشته و قرارداد همکاری منعقد کنیم.

 

رئیس هیات مدیره بانک سرمایه گفت: در ایران یک سیستم یکپارچه بانکی با نظارت و مدیریت بانک مرکزی وجود دارد و انواع خدمات بانکی به صورت الکترونیکی و پا به پای دنیا ارائه می شود.

 

دکتر احمدی با اشاره به اینکه ایران با سیستم بانکداری دنیا بیگانه نیست اظهار داشت: زمینه هایی که در آغاز می توانیم به آنها توجه کنیم افتتاح یک شعبه مشترک است. ما با بانک رزدینر آلمان در گذشته در زمینه صدور مستر کارت و ویزاکارت همکاری داشتیم که با شروع تحریم ها این فعالیت متوقف شد و این موضوع می تواند زمینه همکاری دیگری را برای ما فراهم کند.

 

وی افزود: بانک سرمایه آمادگی هرگونه همکاری با بانک مجاری را چه در ایران و چه در خارج از ایران دارد و در زمینه سوئیفت هم آمادگی داریم تا همین فردا کار را آغاز کنیم.

 

در ادامه نشست، حسن پورشاطری، معاون فناوری اطلاعات بانک سرمایه نیز با اشاره به ویژگی های خاص منطقه آزاد کیش پیشنهاد نمود که آغاز همکاری های دو بانک در این جزیره باشد و از آنجا به سراسر کشور گسترش یابد.

 

لازم به ذکر است در این نشست مقرر گردید تا با تشکیل کارگروهی فرایندهای همکاری ترسیم گردد تا هر دو بانک سرمایه و بانک توسعه اعتباری مجارستان سریع تر وارد پروسه همکاری شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.