برخی پوشش‌های بیمه‌ای ایران به‌مثابه “جوک” است

عضو آکادمی جراحان گوش، گلو و بینی آمریکا با اشاره به اینکه برخی پوشش‌های بیمه‌ای در ایران به مثابه جوک است، گفت: از طرفی کارشناسان بیمه اصلاً صلاحیت رسیدگی به مقولاتی مانند جراحی در بیمارستان‌ها را ندارند زیرا آنها حتی پزشک عمومی نیز نیستند.

عصر بانک؛سید علیرضا مصباحی دبیر بین‌الملل پنجمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران با گلایه از بیمه‌ها نسبت به پوشش‌های ضعیفی که دارند اظهار کرد: متاسفانه وقتی صحبت از جراحی پلاستیک می‌شود بیمه‌ها عنوان می‌کنند که این مقوله مربوط به زیبایی است و‌ آن را پوشش نمی‌دهند در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا اگر فردی به جراحی زیبایی نیاز داشته باشد که ناشی از صدمات یا سوختگی و حتی مجروحان جنگی باشد بیمه‌ها پوشش لازم را انجام می‌دهند و قسمت عمده هزینه‌های زیبایی را نیز می‌پردازند.

وی افزود: مثلاً کسی به دلیل تصادف و یا افتادن دچار انحراف بینی می‌شود بنابراین نیاز به جراحی پلاستیک دارد ولی بیمه آن را در ردیف زیبایی تعریف می‌کند.

عضو آکادمی جراحان، گوش، گلو و بینی آمریکا تصریح کرد: از طرف دیگر کارشناسان بیمه اصلا صلاحیت رسیدگی به مقولاتی مانند جراحی در بیمارستان‌ها را ندارند زیرا این کارشناسان حتی پزشک عمومی نیز نیستند. بنابراین ما شاهد آن هستیم در برخی مواقع بیمه هزینه‌هایی را پوشش می‌دهد که به مثابه جوک است زیرا همیشه کمترین هزینه‌ها را می‌پردازد.

مصباحی ادامه داد: از طرفی دیگر می‌بینیم اگر فردی بیمه تکمیلی داشته باشد به وی توصیه می‌شود مثلاً برای جراحی زیبایی دو بار اقدام کند تا در نهایت هزینه درمان آن پرداخت شود. بنابراین واقعاً بیمه‌ها در مقوله جراحی زیبایی پوشش‌های لازم را ندارند کما اینکه در تمام دنیا نیز زیبایی جزو پوشش بیمه‌ای نیست ولی در برخی مواقع این جراحی‌های زیبایی ناشی از صدمات است و بیمه‌ها باید حداقل این مقوله را پوشش دهند.

وی درباره عوارض جراحی‌های پلاستیک بینی که بعضی مواقع عنوان می‌شود فرد پس از جراحی از نظر بویایی دچار مشکل شده است، توضیح داد: به هر حال همه جراحی‌ها یک‌سری عارضه دارند. مثلا اگر نخ بخیه دچار مشکل باشد باعث عفونت و متعاقب آن عوارضی را در بر خواهد داشت بنابراین نتایج جراحی مهارترین جراحان نیز می تواند عوارضی را ایجاد کند وی یک‌سری از عوارض به دلیل مهارت پایین جراح است ولی از طرفی دیگر برخی عوارض به دلیل آن است که بیمار درست انتخاب نشده است. بنابراین اگر فردی بعد از جراحی بینی دچار مشکلات بویایی شود ناشی از آن است که بیمار برای چنین جراحی درست انتخاب نشده است.

مصباحی درباره عدم تاسیس کلینیک سینوس نیز عنوان کرد: هم‌اکنون در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی جراحی‌های سینوس انجام می‌شود و دیگر نمی‌توان عنوان کرد آلرژی درمانی ندارد.

عضو انجمن راینولوژی ایران در ادامه با اشاره به دعوت از میهمانان خارجی که غالباً از اساتید بنام جهان برای حضور در پنجمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران عنوان کرد: مثلاً یک استاد آلمانی را به ایران دعوت کردیم که فقط در مسائل بویایی بتواند اطلاعات و دانش علمی شرکت‌کنندگان را در این کنگره افزایش دهد.

وی در خاتمه با اشاره به سختی دعوت از میهمانان خارجی برای حضور در پنجمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تبلیغات ضد ایرانی در غرب برخی از اساتید بنام در آمدن به ایران تردید می‌کنند حتی اگر خودشان نیز مایل باشند خانواده‌هایشان این اجازه را به آنها نمی‌دهند ولی با این وجود 12 میهمان شناخته شده از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلستان،‌ سوئد، هلند، مصر و تایوان برای این کنگره در ایران حضور می‌یابند و این کنگره مورد تایید جامعه جراحان پلاستیک اروپا، آسیا و جراحان بینی اروپا است.

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.