خرید بیمه‌نامه در بستر USSD امکان‌پذیر شد

شرکت بیمه سینا با همکاری شرکت آسان‌پرداخت پرشین از طریق USSD و اپلیکیشن موبایل بیمه‌نامه می‌فروشد.

عصر بانک؛امین شیرکانی مدیرعامل بیمه سینا در مراسم رونمایی از فروش بیمه‌نامه با ارسال کد #733* در موبایل گفت: در این روش سه بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی، حوادث سفر و حوادث سفر انفرادی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بدو ورود به بیمه سینا وعده توسعه خدمات IT در این شرکت را داده بودم، افزود: در این طرح خانواده‌ها می‌توانند با پرداخت آنلاین 19 هزار تومان حق بیمه سالانه منازل مسکونی خود را به مبلغ 50 میلیون تومان و با پرداخت 36 هزار تومان حق بیمه برای یک سال منازل خود را به مبلغ 95میلیون تومان در برابر خطرات آتش‌سوزی، سیل، صاعقه، زلزله و انفجار بیمه کنند.

وی حق بیمه طرح حوادث سفرهای یک ماهه را 4 هزار و 900 تومان اعلام کرد و گفت: شرکت در قبال این پرداخت بیمه‌گذار را تا 25 میلیون تومان تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

شیرکانی گفت: مسافران می‌توانند دراین طرح با پرداخت 9 هزار و 800 تومان حق بیمه خود را به مبلغ 50 میلیون تومان بیمه نمایند.وی درخصوص بیمه حوادث انفرادی برای یک سال توضیح داد: خریداران با پرداخت 24 هزار و 500 تومان حق بیمه پوشش 25 میلیون تومانی و با پرداخت 49 هزار تومانی پوشش 50 میلیون تومانی خریداری کنند.

وی همچنین افزود: بیمه سینا با ورود به سیستم آسان پرداخت در بیش از سه میلیون و 500 هزار گوشی موبایل امکان خرید بیمه را فراهم کرده است.شیرکانی پیش‌بینی کرد بیمه سینا از طریق #733* سالانه یک میلیارد تومان حق بیمه تولید کند.

همچنین حامد منصوری، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین، با اشاره به اینکه آی‌تی محوری در صنعت بانک و بیمه رخدادهای قابل‌توجهی را در بازار مالی رقم زده است به لزوم اطلاع‌رسانی درخصوص بستر USSD اشاره کرد و گفت: امنیت این سیستم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه امروزه کد‌های زیادی در این قالب در بازار یافت می‌شود که شماره کارت و رمز مشتری را دریافت می‌کنند، اما هویت آن مشخص نیست.

منصوری با تاکید براینکه تنها کدهای دارای مجوز بانک مرکزی باید در اختیار مشتری قرار گیرد، اظهار کرد: نزدیک به 15 کد وجود دارد که هیچ کدام مجوز لازم را ندارند و اگر این کدها در اختیار مردم قرار گیرد امنیت به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه یکی از دغدغه‌های شرکت‌های پرداخت را مقوله امنیت در بستر USSD بر خواند و گفت: عدم امنیت به مرور حس بی اعتمادی ایجاد می‌کند در این راستا رگولاتور پولی که به‌عنوان نهاد نظارتی محسوب می‌شود متولی برقراری امنیت است و شرکت شاپرک که زیرمجموعه بانک مرکزی است هر سه ماه یکبار شرکت‌های پرداخت را مورد ممیزی قرار می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.