موافقت بانک مسکن با پرداخت وام 100 میلیونی ساخت و ساز

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن ایران با اعلام موافقت ضمنی بانک مسکن با پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن قابل انتقال به خریداران،افزود: نرخ سود وام 100 میلیونی ساخت هنوز مشخص نیست، اما پیشنهاد ما 14 درصد است.

عصر بانک؛جمشید برزگر در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا وزارت راه و شهرسازی و دولت با بسته پیشنهادی کانون انبوه‌سازان برای بحث مسکن در برنامه ششم توسعه موافقت کرده است، گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی صنعت ساختمان در برنامه ششم برنامه‌های خود را به دولت و مجلس ارائه کردیم، تا موانع تولید برداشته شود.

 

وی ادامه داد: یکی از مواردی که خوشبختانه سرانجام با آن موافقت شده است، بحث پرداخت تسهیلات ساخت قابل انتقال به نام خریداران بوده است.

 

برزگر تاکید کرد: بانک مسکن به تازگی موافقت ضمنی خود را با پرداخت وام ساخت تا سقف 100 میلیون تومان و انتقال آن به نام خریدار اعلام کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای شهرهای بزرگ و به خصوص تهران 120 میلیون تومان بوده است،‌گفت: این وام قرار است به انبوه‌سازانی که عضو کانون انبوه‌سازان و دارای پروانه صلاحیت از وزارت راه و شهرسازی هستند، بدون سپرده‌گذاری پرداخت شود.

 

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن ایران ادامه داد: قرار است بانک مسکن به پروژه‌هایی که 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند این وام را در چند قسط پرداخت کنند.

 

به گفته وی قرار است در 13 مهر ماه  سال جاری همایش در نمایشگاه سالانه انبوه‌سازان ایران همزمان با روز جهانی اسکان بشر برگزار شود.

 

برزگر گفت: محور این همایش بر دو پایه بررسی چالش‌ها و نقاط قوت و ضعف بخش مسکن در برنامه ششم توسعه و اصلاح قوانینی که در سال‌های گذشته تدوین شده است.

 

وی افزود: یکی از مشکلات ما بررسی نقاط ضعف و قوت قانون نظام مهندسی است، باید در مقابل هر پرداختی خدمتی ارائه شود و باید نظام مهندسی برای هر خدمتی مبلغ مشخص و معینی را دریافت کند.

 

برزگر ادامه داد:در حال حاضر همه ناراضی هستند؛ هم دولت، هم مردم، هم سازندگان و هیچ کس برای پولی که گرفته پاسخگو نیست پس به دنبال یک سازمان نظام مهندسی پاسخگو هستیم و باید در مقابل امضایی که داده پاسخگو باشد اما متاسفانه این موضوع عملی نشده است.

 

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که خواستار ماده 29 قانون هستیم، گفت: با اجرای این قانون همه می‌توانند در برابر تولیدات خود در بخش مسکن پاسخگو باشند.

 

برزگر با بیان اینکه وزیر راه قول داده آئین‌نامه اجرایی کارهای ساختمانی ابلاغ شود، افزود: ساختمان باید توسط افراد دارای صلاحیت و متخصص ساخته شود، در تمام شهرهای ایران ساخت و ساز نه متولی دارد نه ناظر. هر کس زودتر از خواب بیدار می‌شود به دنبال اجرای یک پروژه مشارکتی است.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.