مدیریت پرتفوی بانک سامان چیست؟

امور سرمایه‌گذاری تداعی‌کننده فعالیت‌هایی با چشم‌اندازها و تحمل ریسک‌های متفاوت است.

عصر بانک؛ بی‌تردید گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری پس‌از کسب اطلاعات جامع و کافی درخصوص صنعت و شرکت خاص یافت می‌شوند. قیاس میان گزینه‌های موجود تا رسیدن به گزینه مطلوب که حداکثر انتفاع را در بازه زمانی موردنظر (کوتاه‌مدت و میان‌مدت) با درنظر گرفتن میزان ریسک مقبول حاصل کند ادامه دارد. به‌همین دلیل گزارش‌های کارشناسی مبنای خریدو‌فروش قرار می‌گیرند.

این گزارش‌ها که اغلب شامل تحلیل‌های بنیادینی از شرکت و بررسی اوضاع صنعت مورد بررسی در ایران و جهان است، با تحلیل‌های فنی‌ای که نشانگر روند قیمتی سهم و برآورد احتمالی وضعیت قیمت سهام در کوتاه‌مدت است تکمیل می‌شود. در کنار تمامی این دیدگاه‌های کارشناسی، یک نکته کلیدی نیز همواره ملاحظاتی جدی را برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند و آن توجه دائم به وضع عمومی اقتصاد، شرایط اجتماعی و سیاسی حاکم بر جامعه است که نشانگر چشم‌اندازی مطلوب و یا بن‌بستی هرچند موقت برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری است.

بانک سامان بخشی از سبد دارایی‌های خود را به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، کسب منفعت کوتاه‌مدت و میان‌مدت در بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار اختصاص می‌دهد. تهیه گزارش‌های کارشناسی یادشده، بانک را در این موقعیت قرار می‌دهد تا بتواند به مشتریان خود که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سهام را دارند، خدماتی شایسته ارائه کند و گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری را با در نظر گرفتن بازده مورد انتظار، قدرت تحمل ریسک و بازه زمانی موردنظر برای سرمایه‌گذاری دراختیار ایشان قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.