کفایت سرمایه بانک پارسیان به سطح استاندارد نزدیک شده است

دکتر پرویزیان سرانه جذب سپرده گذاری در بانک پارسیان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : تلاش می شود تا نرخ بهره وری این بانک با گسترش بانکداری الکترونیک اصلاح و تقویت شود . البته بانک پارسیان از لحاظ تعداد شعب و بهره وری نیروی انسانی نیز در رتبه های خوبی قرار دارد.

عصر بانک؛در نشستی که عصر شنبه به مناسبت سالروز تاسیس بانک پارسیان در محل سالن همایش های این بانک برگزارشد، مدیرعامل بانک پارسیان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پیروزی های ارزشمند دلاور مردان دفاع مقدس، هفته ی قلم را به اهالی قلم تبریک گفت و ابراز داشت: دستاورد دفاع مقدس برای ما خودباوری و کم کردن نیازهایمان به خارج از کشور بود و همین مهم باعث شد تا دربرابر تحریم ها ایستادگی کنیم.

 

دکتر پرویزیان کفایت سرمایه بانک پارسیان را مطلوب دانست و اعلام کرد: در سال جاری میزان افزایش سرمایه این بانک به23،760 میلیارد ریال رسیده است که معادل نرخ 9 درصدی کفایت سرمایه قلمداد می شود.

وی درادامه افزود: برای افزایش مشارکت مردم در افزایش سرمایه بانک ها، باید کسب و کار سودآور شود تا تسهیلات دهنده و وام گیرنده نیز بتواند سهم خود را از استقراض، پرداخت کند تا بدین طریق نرخ معوقات بانکی نیز کاهش یابد.

 دکتر پرویزیان نرخ تسهیلات اعطایی بانک پارسیان را در سال جاری معادل 320 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات جاری ارائه شده نیز معادل 196 هزار میلیارد ریال بوده و حدود 19هزار میلیارد ریال نیز معوقات مشکوک و الوصل در این بانک وجود دارد.

مدیر عامل بانک پارسیان ادامه داد: بخشی دیگر از منابع درآمدی بانک ها مربوط به ارائه خدمات در قالب بانکداری الکترونیک است که در این خصوص بانک پارسیان حدود 800 هزار دستگاه کارتخوان دارد که از آنها کسب درآمد می کند ولی قابل توجه نیست.

مدیر عامل بانک پارسیان یادآور شد: البته کسب درآمد از بانکداری الکترونیک، نیازمند یک فرهنگ سازی بوده که در آن سهل انگاری شده است.

وی همچنین به درآمد عمده بانک ها از صدور ضمانت نامه اشاره کرد و گفت: البته با فضایی که اکنون در مورد صدور ضمانت نامه بانکی  ایجاد شده است؛ این در آمد نیز از بین رفته و اکنون بانک ها به منظور جذب منابع، تنها می توانند به نرخ حق الوکاله و کارمزد از طریق ارائه خدمات تکیه کنند.

دکتر پرویزیان با اشاره به نقاط قوت بانک پارسیان در زمینه فعالیت های ارزی، گفت: عملکرد بانک در زمینه ارز شفاف است و بیش از 2 سال صرافی بانک ما با بانک مرکزی تعامل داشت و بانک مرکزی در حوزه ی فعالیت های خود از اهرم صرافی پارسیان استفاده می کرده است و این روند تا سال 90 ادامه داشته است. با این حال بانک در زمینه ی خرید و فروش ارز هیچ دخالتی نداشته است.

مدیرعامل بانک پارسیان در پایان اعلام کرد: قراردادهای بانک پارسیان در حوزه ی طرح های ملی 3.5 میلیارد دلار بوده که بخشی از آن اجرا شده و بخشی دیگر تعهد اجرایی دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.