تسهیلات بلند مدت بانک صنعت و معدن (+ مراحل و مدارک لازم )

بانک به طور معمول حداکثر ٦٠% سرمایه گذاری ثابت طرح را به صورت تسهیلات تأمین مالی می نماید ضمنا ٣٠ درصد سرمایه گذاری کل طرح (شامل سرمایه گذاری ثابت و سرمایه در گردش) می بایست از طرف متقاضی بصورت سرمایه پرداخت شده شرکت تأمین گردد.

عصر بانک؛ به منظور تامین مالی بخشی از هزینه های سرمایه گذاری جهت ایجاد یا توسعه واحدهای صنعتی ، معدنی و گردشگری و یا تامین شرایط لازم جهت بهره برداری مطلوب ازاین واحدها، بانک تسهیلاتی را به صورت ارزی و ریالی و در قالب یکی از عقود اسلامی اعطاء می نماید.

 

ضوابط :

تنها به طرحهائی تسهیلات مالی اعطاء می شود که توجیه فنی، مالی و اقتصادی لازم را داشته باشند.

اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال مجاز بوده و پرداخت تسهیلات بیش از این مبلغ منحصرا به اشخاص حقوقی مجاز می باشد.

بانک به طور معمول حداکثر ٦٠% سرمایه گذاری ثابت طرح را به صورت تسهیلات تأمین مالی می نماید ضمنا ٣٠ درصد سرمایه گذاری کل طرح (شامل سرمایه گذاری ثابت و سرمایه در گردش) می بایست از طرف متقاضی بصورت سرمایه پرداخت شده شرکت تأمین گردد.

متقاضی موظف است گزارش توجیهی طرح خود را از طریق مشاوران منتخب واجد شرایط بانک تهیه نماید. همچنین در صورت تصویب طرح در بانک ،

متقاضی موظف است جهت نظارت بر اجرای طرح با یکی از مشاوران منتخب واجد شرایط بانک قرارداد نظارتی منعقد نماید.

دوران بازپرداخت تسهیلات بطور معمول حداکثر ٥ سال درنظر گرفته می شود. تغییر این دوران از اختیارات بانک بوده که متناسب با وضعیت طرحها می باشد.

متقاضی هنگام ارائه درخواست تسهیلات ، اقدام به افتتاح حسابجاری قرض الحسنه می نماید.

مراحل انجام کار

١. پیش پذیرش: در این مرحله متقاضی میتواند به هریک از شعب بانک مراجعه و درخواست خود را ارائه نماید. در صورتیکه طرح در فهرست طرحهای فاقد اولویت نباشد ، بانک موافقت خود را با تهیه گزارش توجیهی اعلام مینماید.

٢. تدوین گزارش توجیهی طرح: متقاضی از طریق شرکتهای مهندس مشاور منتخب بانک اقدام به تهیه گزارش توجیهی می نماید.

٣. پذیرش: در این مرحله گزارش توجیهی طرح همراه با مدارک مورد نیاز به شعبه تحویل داده میشود.

٤. ارزیابی و تصویب: گزارش توجیهی توسط بانک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید گزارش توجیهی طرح، پرداخت تسهیلات توسط مراجع ذیصلاح مورد تایید قرار می گیرد.

٥. عقد قرارداد : پس از ارائه مدارک و وثائق مورد نیاز ، قرارداد اعطای تسهیلات منعقد میگردد.

٦. پرداخت : گزارش پیشرفت طرح در مقاطع تعیین شده توسط مهندس مشاور تهیه و به بانک ارائه میشود. پس از تایید گزارش پیشرفت توسط بانک ، متناسب با پیشرفت طرح، پرداخت انجام میشود.

مدارک مورد نیاز

١. آخرین اساسنامه مصدق ثبت شرکتهای متقاضی (اشخاص حقوقی)- در زمان افتتاح حساب جاری

٢. آخرین نسخه آگهی تأسیس، متضمن شماره ثبت شرکت(اشخاص حقوقی)در زمان افتتاح حساب جاری

٣. روزنامه رسمی آگهی آخرین اقامتگاه قانونی شرکت(اشخاص حقوقی)در زمان افتتاح حساب جاری

٤. آگهی آخرین اعضاء هیئت مدیره اعم از حقیقی وحقوقی و صاحبان امضاء مجاز(اشخاص حقوقی)در زمان افتتاح حساب جاری

٥. گواهی مالیاتی موضوع ماده ١٨٦ قانون مالیتهای مستقیم ( درصورت لزوم)-در زمان تصویب

٦. صورتجلسه هیئت مدیره شرکت مبنی بر موافقت با اخذ تسهیلات از بانک- در زمان پذیرش

٧. کپی کلیه اسناد مالکیت محل اجرای طرح و یا وثیقه خارج از طرح و در صورت امکان تضمینات- در زمان پذیرش

٨. کپی اسناد وثائق و تضمینات – در زمان عقد قرارداد

٩. گزارش کارشناس رسمی دادگستری، معتمد بانک -در زمان عقد قرارداد

١٠. کپی کامل شناسنامه (یا روزنامه رسمی ) اعضاء هیات مدیره و سهامداران – در زمان پذیرش

١١. مجوزهای لازم جهت منابع معرفی شده مطابق قرارداد عاملیت -در زمان پذیرش

١٢. آخرین گزارش بازرس قانونی و حسابرسی شرکت توسط موسسات حسابرسی مورد تایید جامعه حسابداران رسمی و قرارداد سال آتی با حسابرس بر حسب مورد (برای شرکتهای جدیدالتاسیس در صورتیکه سال مالی آنها سررسید شده باشدارائه ترازنامه و درصورتیکه سال مالی سررسید نشده باشد تراز آزمایشی ( درصورت لزوم)-در زمان پذیرش

١٣. تصویر پروانه بهره برداری و یا هر گونه مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح -در زمان پذیرش

١٤. قرارداد تهیه گزارش توجیهی -در زمان پذیرش

١٥. قرارداد نظارت با شرکتهای مهندس مشاور منتخب بانک -در زمان عقد قرارداد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.