گواهی دیجیتال بانک رفاه چیست؟ (+ نحوه دریافت خدمت )

در قالب این طرح، امکان استفاده از خدمات بین بانکی در سامانه های ساتنا و پایا برای تراکنش های بین بانکی و ارائه خدمات مالی درون بانکی با ضریب امنیتی بالاتر توسط دارندگان گواهی دیجیتال صورت می پذیرد.

عصر بانک؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بهره گیری از دانش و فناوری روزآمد در راستای افزایش سرعت و کارآئی ارائه خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در بانک از طریق کانال ارتباط امن و همچنین توسعه و دستیابی به ابزارهای متناسب نظارتی در جهت ارتقاء امنیت مشتریان؛ ایجاد مرکزی برای صدور و راهبری انواع گواهی امضای دیجیتال برای سامانه ها، مشتریان و کارکنان بانک ها را در دستور کار خود قرار داد که در همین راستا سامانه نظام هویت سنجی الکترونیکی بانک (نهاب) با هدف پیاده سازی بستر امضای دیجیتال در نظام بانکی و به کارگیری آن در سامانه مهم و حاکمیتی همچون پورتال ارزی، سنا، سپام، کاشف، ساتنا و پایا طراحی و پیاده سازی گردید.

 

سامانه نهاب با اتصال برخط به پایگاه داده های سازمانهای ثبت احوال و ثبت اسناد و خودکار نمودن عملیات تصدیق اطلاعات هویتی مشتریان موجب تسریع در روند ارائه خدمات و اعتبارسنجی دقیق می شود. به عبارت دیگر این سامانه شکل گیری یک پایگاه داده های متمرکز که احراز هویت مشتریان و متعاملان نظام بانکی را با اعطای شناسه منحصر یه فرد «شهاب» برای هر یک از آنها امکان پذیر می سازد محقق ساخته است.

دفاتر پیشخوان امضای دیجیتال در بستر شبکه ملی بین بانکی و با تدوین و تصویب دو سند اصلی و راهبردی مرکز گواهی با عناوین «خط مشی مرکز گواهی» و «دستورالعمل اجرایی مرکز گواهی» و ابلاغ آنها به بانک های عامل و از طریق دفاتر پیشخوان خدمات گواهی دیجیتال مستقر در شعب منتخب بانک ها سراسر کشور به مشتریان حقیقی، حقوقی و اشخاص مجاز بانکی خدمات ارائه خواهد داد.

در قالب این طرح، امکان استفاده از خدمات بین بانکی در سامانه های ساتنا و پایا برای تراکنش های بین بانکی و ارائه خدمات مالی درون بانکی با ضریب امنیتی بالاتر توسط دارندگان گواهی دیجیتال صورت می پذیرد.

دفاتر پیشخوان گواهی دیجیتال بانک رفاه:

شعبه مستقل مرکزی و پردیس

 

نحوه دریافت خدمت:

مراجعه به دفاتر پیشخوان گواهی دیجیتال بانک رفاه کارگران و ارائه اصل و روگرفت کارت ملی و شناسنامه و تکمیل فرم مربوطه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.