تعاونی‌ها معوقات بانکی ندارند

معاون تعاون وزیر کار با حضور در نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بخش تعاون با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون 50 میلیون تومان و شاید کمتر است گفت: از 63 درصد معوقات بانکی سهم بخش حقیقی و حقوقی تعاون سهمی ندارد.

عصر بانک؛نمایشگاه بزرگ توانمندی های بخش تعاون با حضور علی ربیعی،وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، محمدباقرنوبخت،سخنگوی دولت و محجوب صبح امروزدر مصلی امام خمینی افتتاح شد. در ابتدای این مراسم سید حمید کلانتری با  اشاره به تبیین جایگاه تعاون در اقتصاد کشور گفت: تعاونی ها در اقتصاد در گذشته از جایگاه خوبی برخوردار نبودند اما امسال بعد از 14 سال تعاونی ها جمع شده اند تا این نمایشگاه بزرگ را برگزار می کنند.

 

وی هدف از برپایی نمایشگاه را آشنایی تعاونی ها با یکدیگر اعلام کرد و گفت: حضور مجموعه تعاونی ها همچون بانک ها, بیمه ها و صندوق های بازنشستگی سبب می شود تا زنجیره تعاونی ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ما از برگزاری این نمایشگاه دو هدف داریم یک توسعه تعاملات شبکه ای دو توسعه بازار و برند تعاونی ها ما فکر می کنیم تعاونی ها باید برندسازی کنند یک تولیدکننده قبل از ساخت جنس خود باید به فکر بازار فروش باشد و بر همین اساس باید کیفیت کالای خود را بالا ببرند. 

 

 وی افزود: در این نمایشگاه450 تعاونی شرکت کرده اند در حالی که ما دارای بیش از 8 هزار تعاونی در سراسر کشور هستیم و این اعداد و ارقام نشان ازظرفیت بالای تعاونی ها در کشور می دهد.این نمایشگاه یک کارگاه آموزشی بزرگ است که بتوانیم تعاونی ها را با بازار و مدل فروش آشنا کنیم.

 

وی با اشاره به هزینه ایجاد شغل در تعاونی ها گفت: در حالی که در سایر صنایع کشور هزینه ایجاد یک شغل نزدیک به 250 میلیون تومان است این رقم در تعاونی ها تنها 50 میلیون تومان و شاید کمتر باشد.

 

کلانتری با اشاره به معوقات بانکی گفت: بنا به اعلام بانک مرکزی کشور 63 درصد از معوقات بانکی مربوط به اشخاص حقیقی و شرکت های حقوقی است . تعاونی ها در این 63 درصد اصلا ًحضور ندارند که این نشان دهنده خوش حساب بودن تعاونی ها با سیستم بانکی کشور است و می توان گفت تعاونی ها یکی از فعالین اقتصادی هستند که همیشه سعی کرده اند در قبال گرفتن تسهیلات و پرداخت آن به سیستم بانکی تعهد داشته باشند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.