ارائه پیشنهاد وام 200 میلیون تومانی کسب و کار به بانک مرکزی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه پیشنهاد پرداخت وام 200 میلیون تومانی کسب و کار به بانک مرکزی خبرداد و گفت: این پیشنهاد در حال بررسی است.

عصر بانک؛ سیامک دولتی دیروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد گفت: در حال حاضر سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه این بانک 15 میلیون تومان است و این رقم از چند سال قبل تاکنون ثابت مانده، رقم 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه تنها برای رفع نیازهای ضروری است.

 

وی افزود: همچنین بانک پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات برای مشاغل خرد به 200 میلیون تومان را به بانک مرکزی ارائه کرده و این پیشنهاد در حال بررسی است و برای رونق و راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کشور مؤثر خواهد بود.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، مجموع تسهیلات اعطایی این بانک در مدت شهریور سال 1393 تا شهریور ماه سال جاری را معادل 30 هزار و 29 میلیارد ریال و میزان تسهیلات اعطایی وام کارآفرینی و اشتغال این بانک در یکسال اخیر را نیز معادل 439 میلیارد و 558 میلیون ریال به تعداد شش هزار و 22 نفر متقاضی اعلام کرد.

 

وی همچنین از اعطای تسهیلات کمک هزینه تحصیلی معادل 16 میلیارد و 13 میلیون ریال به تعداد 257 دانشجو و معادل 670 میلیون ریال کمک هزینه تحصیل به والدین 19 نفر از دانش آموزان سراسر کشور طی یک سال اخیر از سوی این بانک خبر داد.

 

دولتی، میزان تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری پرداختی در شهریور ماه سال 1393 تا شهریور ماه سالجاری بانک قرض الحسنه مهر ایران را بیش از 501 میلیارد ریال به بیش از یکهزار و 377 متقاضی عنوان کرد.

 

وی گفت: میزان تسهیلات اعطایی به تعداد یکهزار و 631 نفر از کسبه و صنوف طی مدت مذکور بیش از 85 میلیارد ریال و میزان تسهیلات قرض الحسنه درمان اعطایی به 127 نفر متقاضی بیش از 772 میلیارد ریال طی دوره یکساله شهریور سال 1393 تا شهریور ماه امسال بوده است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابلاغ طرح سفیران سلامت جهت پرداخت 5 هزار فقره تسهیلات درمان خبر داد و گفت: در این طرح نمایندگان بانک به عنوان سفیران بانک به بیمارستان های کشور مراجعه کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات مذکور به بیمارانی که دارای مشکل مالی جهت پرداخت هزینه های درمانی می باشند، اقدام می کند.

 

وی، امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به میزان 1400 میلیارد ریال را از دیگر طرح های بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد و طرح پرداخت تسهیلات دانشجویی به دانشجویان و نیز تسهیلات به اولیای دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس غیرانتفاعی را از جمله برنامه های این بانک برشمرد.

 

دولتی گفت: مبنای کار بانک قرض الحسنه مهر ایران جذب منابع و اعطای تسهیلات بر مبنای قرض الحسنه است و به همین دلیل هیچگونه بنگاهداری نداریم، همچنین این بانک دارای اموال مازاد نیست و گرچه کاهش تعداد شعب در دستور کار قرار ندارد اما با وجود داشتن مجوز افزایش چند شعبه، افزایش شعب نیز انجام نخواهد شد و به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت می کنیم.

 

وی از برنامه‌ریزی‌ها و انجام اقداماتی برای ورود این بانک به بازار بورس خبرداد و گفت: این بانک باید به صورت سهامی عام باشد و اکنون سهامی خاص است و همچنین بحث سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال بوده که شروع به فعالیت کرده است و یکی از موارد همین موضوع بوده و قید 15 هزار میلیارد ریال منوط به 8 هزار و 200 میلیارد سهامداران تعبیه شده است و در مجمع امسال مصوب شد، نسبت به تکمیل سرمایه اقدام شود.

 

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.