سرازیر شدن نقدینگی به بازار، با کنترل نرخ سود بانکی

دبیر کانون بورس و اوراق بهادار گفت:دولت باید نظارت کافی را برای کنترل نرخ سود بانکی داشته باشد و در این شرایط شاهد سرازیر شدن نقدینگی با بازار سرمایه خواهیم بود.

عصر بانک؛روح الله میرصانعی دبیر کانون بورس و اوراق بهادار در توضیح شرایط بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه حدود یک ماه قبل مذاکرات نسبت به این موضوع پیش‌خور شده بود و حال با وجود اینکه توافقات صورت گرفته بازار عکس العملی مثبتی به این موضوع نشان نداده است .

 
وی در ادامه بیان کرد: در بحث اجرایی شدن  توافقات هنوز ابهاماتی وجود دارد که باعث شده بازار سرمایه تاثیر پذیری از این موضوع نداشته باشد.
 
میر صانعی تصریح کرد: با اجرایی شدن مفاد توافق نامه شاهد رنگ باختن ابهامات از اقتصاد کشور هستیم و در این شرایط می‌توان شاهد رشد صنایع و تولید و به همراه رشد بازار سرمایه بود.
 
دبیر کانون بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت کاهش نرخ سود بانکی و اقتصاد کشور و رشد بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که شاهد سودهای بانکی زیاد هستیم نباید انتظار داشته باشیم تا سرمایه گذاران اقدام به ورود به بازار سرمایه کنند زیرا سود دهی بالای بانک های باعث کاهش سودآوری بخش های تولید شده و به تبع آن شاهد  روند نزولی بازار سرمایه خواهیم بود .
 
وی ادامه داد: دولت باید نظارت کافی را برای کنترل نرخ سود بانکی داشته باشد و در این شرایط شاهد سرازیر شدن نقدینگی با بازار سرمایه خواهیم بود.
 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.