بیمه آرمان در میان 5 شرکت برتر صنعت بیمه قرار می‌گیرد

معاون پشتیبانی شرکت بیمه آرمان، ارتقای سطح علمی شبکه فروش و آموزش آنالیز ریسک را از استراتژی‌های مهم شرکت دانست و گفت: بر اساس برنامه 5 ساله دوم بیمه آرمان در میان 5 شرکت برتر صنعت قرار خواهد گرفت.

عصر بانک؛محمد فتحعلی در خصوص وضعیت حال حاضر صنعت بیمه با رفع تحریم و شرایطی که برای صنعت پیش خواهد آمد، گفت: اگر هر پدیده‌ای بخواهد از مرحله‌ای به مرحله دیگر وارد شود باید دوران گذاری را طی کند تا بتواند به شرایط مطلوب خود دست یابد، صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: عبور از مرحله تحریم برای صنعت بیمه همانند شمشیر دو لبه‌ای است که می‌تواند هم منجر به توسعه و هم عقبگرد صنعت شود، زیرا صنعت بیمه در دوران فعالیتش در چند دهه گذشته شرایط و زیرساخت‌های لازم را برای همکاری یا حتی رقابت با شرکت‌های خارجی مهیا نکرده است ازاین‌رو اگر شرایط سنجیده نشود و حرکت‌ها گام‌به‌گام جلو نرود آسیب حضور خارجی‌ها بیشتر از عدم حضورشان خواهد شد. 

معاون توسعه و پشتیبانی بیمه آرمان در ادامه خواستار این شد که متولیان و سیاست‌گذاران صنعت بیمه سرفصل و شکل و نحوه حضور سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بین‌المللی بیمه را درست رصد کنند تا مزیت حضور این پتانسیل جدید فراتر از معایب آن باشد. 

فتحعلی افزود: تصمیم‌گیری درباره نحوه حضور بیمه‌های بین‌المللی باید با خرد جمعی و با حضور فعالان و کارشناسان خبره صنعت و با نظارت بیمه مرکزی صورت گیرد تا صدمات حضور خارجی‌ها به حداقل ممکن برای صنعت بیمه کشور برسد. 

وی شکل اولیه حضور خارجی‌ها در صنعت بیمه را در قالب بیمه‌های اتکایی عنوان و در ادامه تصریح کرد: در برخی صنایع ازجمله نفت و پتروشیمی و صنایع هوایی چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بخشی از ریسک‌ها را به بیرون از کشور منتقل کنیم و این می‌تواند نقطه آغازی برای همکاری‌های بین‌المللی باشد. 

معاون توسعه و پشتیبانی بیمه آرمان یادآور شد: در خصوص سایر فعالیت‌های بیمه‌گری بیمه‌های خارجی در ایران سیاست‌گذاران باید با ظرافت آیین‌نامه و قوانینی را تدوین کنند تا بیمه‌های خارجی و فعالان داخلی بیمه متناسب با قوانین و آیین‌نامه همکاری‌های خود را آغاز کنند.  با این‌وجود پس از توافق شرکت‌های خارجی علاقه‌مندی بیشتری برای حضور در بازارهای ایران نشان می‌دهند که فتحعلی در خصوص ارائه تضامین بیمه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی در سایر حوزه‌های زیرساختی کشور گفت: صنعت بیمه در برخی رشته‌های بیمه‌ای ابزارهای تضمینی مناسبی را می‌تواند ارائه دهد که اصل‌وفرع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بیمه است ولی برخی از شرکت‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز چون در قالب پیمانکار وارد کشور می‌شوند شرکت‌های بیمه‌ای خود را به همراه دارند که این شرکت‌ها فعالیت آنها را در حوزه‌های اقتصادی تضمین می‌کند. 

وی در خصوص فعالیت بیمه آرمان در 3 سال گذشته گفت: شرکت با داشتن تیمی مجرب فعالیت بیمه‌ای خود را به‌صورت حرفه‌ای در بهمن سال 90 در قالب برنامه جامع 5 ساله آغاز کرد که طی دو سال اول فعالیت توانست تمامی اهداف برنامه جامع را محقق کند. 

معاون توسعه و پشتیبانی بیمه آرمان با اشاره به سهم 5/ 1 درصدی شرکت از بازار بیمه کشور تصریح کرد: در سال‌های 91، 92 و 93 شرکت توانست 37، 159 و 299 میلیارد تومان حق بیمه تولید کند که برای سال 94 نیز 500 میلیارد تومان تولید حق بیمه پیش‌بینی‌شده است که در سه ماه بهار امسال 159 میلیارد تومان آن محقق شده است. وی کیفی‌سازی عملیات بیمه‌گری را از دیگر برنامه‌های مهم شرکت عنوان کرد و در ادامه افزود: هم‌اکنون بیمه آرمان در تمامی مراکز استان و برخی شهرهای بزرگ 43 شعبه راه‌اندازی کرده است و با ایجاد مرکز آموزش مستقل و حرفه‌ای به 700 نماینده فروش نیز مجوز فعالیت داده است. 

 
 
/نقدینه
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.