ریاست کمیسیون کارت بانک‌ها به اقتصادنوین رسید

دومین جلسه کمیسیون کارت بانک‌ها در سال 1394 با حضور نمایندگان بانک‌ها و به میزبانی بانک اقتصادنوین برگزار شد. با توجه به دستور کار دومین جلسه کمیسیون، انتخابات هیات‌رئیسه با حضور نمایندگان بانک‌ها و میهمانان ویژه برگزار و اعضای جدید هیات‌رئیسه با رای نمایندگان بانک‌ها انتخاب شدند.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این انتخابات و پس از اعلام نامزدی بانک‌ها برای کسب پست‌های هیات‌رئیسه کمیسیون کارت بانک‌ها، بانک اقتصادنوین به‌عنوان رئیس، بانک کارآفرین به‌عنوان نایب‌رئیس و بانک پاسارگاد به‌عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند. پیش از برگزاری این انتخابات، فرهاد اینالویی، مدیر بانکداری مدرن بانک اقتصادنوین با اشاره به جایگاه کمیسیون‌های تخصصی در نظام بانکی گفت: کمیسیون تخصصی کارت بانک‌ها می‌تواند به بازوی تخصصی تصمیم‌سازی در حوزه کارت و پرداخت تبدیل شود. 

وی با اشاره به وجود 250 میلیون کارت در شبکه بانکی و رشد مستمر تقاضا برای آن افزود: با چنین مصرفی بازنگری در دستورالعمل‌ها و روش‌های مدرن ضروری به‌نظر می‌رسد. اینالویی افزود: با پایان یافتن تحریم‌ها و تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی در فضای کسب‌و‌کار، شرایط برای ورود شرکت‌های بین‌المللی حوزه پرداخت الکترونیکی مانند ویزا و مستر فراهم شده است و این کمیسیون باید با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده و انجام کار تخصصی و برنامه‌ریزی منسجم کمک‌های شایانی به حوزه صنعت پرداخت‌های الکترونیکی کند. مدیر بانکداری مدرن بانک اقتصادنوین با اشاره به دستورالعمل جدید کارت اعتباری مبتنی بر عقد مرابحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: به نظر می‌رسد این دستورالعمل نیاز به بازنگری دارد و انتظار می‌رود با ایجاد کارگروه کارت اعتباری در این کمیسیون، بررسی‌های کارشناسانه و دقیق‌تری انجام و نتایج در قالب پیشنهاد به نهادهای تصمیم‌گیر ارائه شود. 

در ادامه جلسه خاکی، رئیس اسبق کمیسیون با اشاره به اهمیت شرایط پساتحریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه بانک‌های بین‌المللی در مناطق آزاد مجوز ایجاد شعبه گرفته‌اند؛ بنابراین نیاز به ویزا کارت و مستر کارت بعد از تحریم حس می‌شود و انتظار می‌رود کار هوشمندانه‌ای انجام شود.خاکی  اشاره کرد: بنا نیست که فقط از لوگوی ویزاکارت و مسترکارت استفاده کنیم. مباحث مالی در این زمینه حساس است و کمیسیون تخصصی کارت در این زمینه باید سریع پیش رود تا از بانک‌های بین‌المللی عقب نمانیم. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.