برنامه‌ی اصلی بانک تجارت چیست؟

رضا دولت‌آبادی عضو هیات مدیره بانک تجارت همزمان با هفته دولت و بانکداری اسلامی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به برنامه‌های اجرایی این بانک در راستای اهداف کلان اقتصادی کشور، به تشریح اقدامات بانک تجارت در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کارآفرینی پرداخت.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، دولت‌آبادی با اشاره به اقدامات بانک تجارت در حمایت از تولید و اشتغال، مانده تسهیلات این بانک تا پایان تیرماه 94 در بخش صنعت و معدن را بیش از 128 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخش کشاورزی کشور نیز بیش از 84 هزار میلیارد ریال می‌باشد. همچنین به این آمار باید مانده تسهیلات بخش‌های صادرات و بازرگانی که عددی بالغ بر 127 هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود نیز اضافه کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه بانک تجارت در بین پنج بانک بزرگ تجاری کشور همچنان بانک نخست در صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این بانک تا پایان تیـرماه سالجــاری مانـده تعهــدات ضمانتنامه ای (داخلی و خارجی) خود را به بیش از 172 هزار میلیارد ریال رسانده است.
 
عضو هیات مدیره این بانک در سخنان خود همچنین به راه‌اندازی باشگاه مشتریان همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: باشگاه مشتریان بانک تجارت به منظور خلق ارزش افزوده برای هموطنان و مشتریان، راه‌اندازی شد تا از این طریق در کنار ارائه آخرین خدمات نوین بانکی، خدمات بیشتری را در قالب جشنواره‌ها به مشتریان ارائه شود.
 
وی در ادامه به طرح‌های اقتصادی مورد حمایت مالی بانک تجارت که شهریور امسال مقارن با هفته دولت و بانکداری اسلامی به بهره‌برداری رسید اشاره کرد و گفت: مشارکت در احداث پروژه‌هایی همچون هتل میراژ کیش با تسهیلات 170 میلیارد ریالی، مجتمع تفریحی "صبا" استان قم با 57 میلیارد ریال تسهیلات با ایجاداشتغال مستقیم برای 300 نفر از جمله طرح‌هایی است که با تسهیلات بانک تجارت به بهره برداری رسیده است.
 
دولت‌آبادی افزود: مجتمع گردشگری آذرکوشک آنا در استان آذربایجان غربی با تسهیلات 480 میلیارد ریالی، تولید کاشی و سرامیک در مجتمع ایفاسرام یزد با 181میلیارد ریال تسهیلات با ایجاد اشتغال مستقیم 700 نفر و تولید کاغذ در مجتمع پیشگامان کاغذ در استان مرکزی با میزان تسهیلات 33 میلیون و 565 هزار یورو تسهیلات ارزی ‌و512 میلیاردریال تسهیلات ریالی در کنار مشارکت در توسعه خط 4 مترو تهران با گشایش اعتبار اسنادی بالغ بر 5 میلیارد یوان چین از دیگر مواردی است که با تسهیلات بانک تجارت به بهره برداری رسیده است.
 
عضو هیات مدیره بانک تجارت در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه این بانک در کنار انجام وظایف و کارویژه‌های اقتصادی و پولی خود، اقداماتی را در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به انجام رسانده است گفت: در حـوزه پزشـکی و سـلامـت، کمک هزینه خرید تجهیزات بیمارستانی و کمک هزینه‌های درمانی به موسسات خیریه نظیر محک، بنیاد بیماری های نادر و خاص  پرداخت شده است.
 
وی در پایان افزود: آزادی قریب به 4000 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با 648 میلیارد ریال تسهیلات بانک تجارت، حمایت مالی از ده‌ها کنفرانس علمی، تقدیر از اساتید دانشگاهی و برگزیدگان جشنواره‌های علمی با اعطاء سهام بانک، اهدای تجارت کارت جوان به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها و ساخت دبستان دخترانه 9 کلاسه در شهرستان اهر از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با هزینه‌ای بیش از 14 میلیارد ریال، اعطای 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر اقداماتی است که بانک تجارت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به آن پرداخته است.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.