تاثیر توافق هسته‌ای بر بازار مسکن

کارشناس مسکن گفت: توافق می‌تواند بر اقتصاد و رونق کسب و کار اثر گذار باشد.

عصر بانک؛سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: توافق هسته‌ای ارتباطی به بازار مسکن ندارد اما می‌تواند باعث افزایش تولید و تکنولوژی جدید شود.

 

وی افزود: به دنبال افزایش تولید و رونق کسب و کار سطح درآمد ملی افزایش می‌یابد و افرادی که نیازمند مسکن هستند از این طریق می‌توانند توانمند بشوند و خرید کنند و از این طریق بازار مسکن از رکود خارج می‌شود.

 

کارشناس مسکن اظهار داشت: در شرایط فعلی دریافت تسهیلات پاسخگوی بازار مسکن نیستند زیرا مقدارش اندک است و بازپرداخت‌اش امکان پذیر نیست و نمی تواند به مردم کمک کند چون بخش کوچکی از قسمت تمام شده است، تنها راه توانمند شدن افراد ایجاد اشتغال رونق اقتصادی و تولید است که از طریق توافق می‌تواند اثر گذار باشد.

 

وی در ادامه افزود: اما از آن جایی که مسکن یکی از نیازهای اساسی هر انسانی است بنابراین باید به این امر توجه ویژه‌ای صورت گیرد و با توجه به اینکه قدرت خرید محدود است ناچار به اجاره هستند و از این رو تقاضا برای اجاره بالا می‌رود و هنگامی که تقاضا بالا می‌رود و عرضه وجود ندارد با توجه به تورم موجود قیمت نیز افزایش یافته و افرادی که قدرت خرید ندارند به اجاره نشینی روی می‌آورند.

 

وی در پایان افزود: سیاست‌هایی در گذشته بوده که به طور دستوری قیمت‌های اجاره را کنترل می‌کردند اما در حال حاضر امکان پذیر نیست زیرا در شرایط فعلی عرضه و تقاضا تعیین کننده است و باید تابع بازار بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.