انتشار چک پول جدید 50 هزار تومانی

دبیرکل بانک مرکزی از آغاز انتشار چک پول 50 هزار تومانی با طرح جدید از چهارشنبه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) خبر داد.

عصر بانک؛محمود احمدی امروز در نشستی در بانک مرکزی به مناسبت هفته دولت درباره انتشار ایران چک‌ها و پول‌های جدید گفت:چهارشنبه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) انتشار ایران پول 50 هزار تومانی با طرح جدید در مشهد مقدس آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: چک‌ پول‌های جدید 50 هزار تومانی از نظر قطع استاندارد و عمر از کیفیت بهتری برخوردار است، همچنین در این اسکناس‌ها فرمت‌ها تغییر کرده و در موادمصرفی صرفه جویی  شده است.

 

دبیرکل بانک مرکزی با اعلام اینکه انتشار سکه هم به همین مناسبت در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین سکه‌های نقره و طلا در قطعات یک بهار آزادی، دو و نیم بهار آزادی و پنج بهار آزادی به بازار عرضه خواهد شد.

 

احمدی از احتمال افزایش سقف برداشت اسکناس از دستگاه‌های خودپرداز خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد که مردم از سمت دریافت نقدی اسکناس از دستگاه‌های خودپرداز به سمت خرید از طریق دستگاه های پوز حرکت کردند.

 

وی افزود: همچنین بررسی ها و محاسبات بانک مرکزی حاکی از آن است که نیاز به افزایش مبالغ دریافتی از طریق خودپردازها برای مردم وجود دارد که این رقم تا 400 هزار تومان محاسبه شده اما به دلیل ملاحظاتی این اقدام فعلا صورت نگرفته است.

 

دبیرکل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اما افزایش مبلغ در دستگاه های خودپرداز در حال بررسی است. امیدواریم در یکی دو ماه آینده منجر به تصمیم‌گیری و ابلاغ آن شود.

 

احمدی از برنامه بانک مرکزی برای بسته‌بندی سکه‌های رایج در بازار خبر داد و ادامه داد: بر این اساس، تا پایان امسال انواع سکه ها به صورت بسته‌بندی با شماره سریال و امکان صدور فاکتور به بازار عرضه خواهد شد، البته در حال حاضر بانک مرکزی عرضه آزاد سکه به بازار ندارد اما هر زمان که قرار باشد این اقدام صورت گیرد، همراه با بسته‌بندی‌های بانک مرکزی خواهد بود.

 

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.