سکه سهامداران را ترساند!

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با ادامه ریزش متغیرهای خود، بر ادامه روند منفی تاکید کرد.

عصر بانک؛شاخص بورس تهران که در روز گذشته پنجمین رکورد شکنی منفی خود را در یک ماه و نیم اخیر ثبت کرده و وارد کانال 64 هزار واحدی شده بود، امروز نیز با ادامه روند نزولی خود بر پیش روی در این کانال اصرار کرد و موجب رسیدن مهم ترین متغیر بازار سرمایه به کانال 64 هزار و 651 واحدی شد.

 

رونق اخیر بازار سکه و رفتن برخی سرمایه‌گذاران به سمت این بازار برای کسب سودهای مقطعی در کنار کاهش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی موجب تشدید روند نزولی بورس در روزهای اخیر و افزایش میل سهامداران به فروش سهم و دامن زدن به نگرانی آنها شد.تاجایی که افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر موجب شد تا سهامداران به طور موقف از تالار شیشه‌ای خداحافظی کرده و حداقل تا بهبود شرایط در بازار موازی سکه سرمایه‌گذاری کنند.

 

به این ترتیب در بازار دومین روز شهریور ماه فضای احتیاط و سردرگمی موجب کاهش قیمت سهام بسیاری از شرکتهای بورسی شد به طوری که شرکتهای پتروشیمی بیشترین نقش را در افت 229 واحدی شاخص ایفا کردند و در کنار شرکتهایی همچون تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، گروه مپنا، پتروشیمی پردیس، بانک ملت،ملی مس، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی مبین از شرکتهای مطرح منفی بودند.

 

در بازار منفی امروز مجددا تقابل حقیقی ها و حقوقی ها مشاهده شد به طوری که در مقابل میل حقیقی ها به فروش سهم، حقوقی های بازار به خرید سهام شرکتها اصرار داشتند.

 

در بازار امروز شرکتهای قندی از بیشترین افزایش قیمت برخوردار شدند و شرکتهایی همچون سیمان تهران به دلیل تعدیل منفی و نیز شرکتهایی همچون نیرو محرکه و باما بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین در بازار سومین روز هفته شرکتهای قند شیرین خراسان، پاکشو و خدمات انفورماتیک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت بهران، گلوکوزان و فولاد خراسان تقاضای فروش زیادی به خود اختصاص دادند.

 

معاملات روز دوشنبه تالار شیشه‌ای با معامله 716 میلیون سهم به ارزش 136 میلیارد تومان و کاهش ارزش معاملات تا سطح 277 هزار میلیارد تومان به پایان رسید.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.